Audi RS 3 w wersjach Limousine oraz wyścigowej
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Audi zaprezentowało dwa nowe warianty modelu RS 3 - Limousine oraz wyścigowy. Szczególnie warty uwagi jest ten pierwszy charakteryzuje się on mocą aż 400 KM.
Za napęd wersji Limousine odpowiada nowa, 5-cylindrowa jednostka 2,5 TFSI o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm. Pozwala ona na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s i osiągnięcie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (opcjonalnie 280 km/h). Blok silnika zbudowano z lekkiego metalu, motor posiada też układ zmiennych faz rozrządu oraz system podwójnego wtrysku - do kolektora dolotowego i do komór spalania. Z jednostką współpracuje dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia automatyczna S tronic. Napęd jest przekazywany na cztery koła.
Z zewnątrz jest widoczny sportowy charakter tego modelu. Styliści zamontowali osłonę chłodnicy Singleframe z grillem z oczkami w kształcie plastra miodu, diodowe reflektory z sygnaturą świateł do jazdy w dzień (za dopłatą Matrix LED), regulowany spojler na pokrywie bagażnika i dyfuzor z pionowymi przetłoczeniami oraz owalnymi końcówkami rur układu wydechowego. W porównaniu ze standardowym A3 rozstaw kół jest szerszy o 20 (przód) i 14 mm (tył).
Kabinę utrzymano w ciemnych odcieniach. Znajdziemy w niej sportowe fotele z czarnej skóry Feinappa, spłaszczoną u dołu sportową kierownicę, dekoracyjne aplikacje na desce rozdzielczej i w drzwiach, elektrycznie wysuwany, 7-calowy ekran oraz zapewniający dostęp do Internetu moduł LTE.
Drugi z debiutantów, Audi RS 3 Limousine TCR, będzie oferowany zespołom wyścigowym z początkiem sezonu 2017. Pod maską znalazł się 4-cylindrowy silnik 2,0 TFSI o mocy 330 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 4,5 s, a prędkość maksymalna - 240 km/h. W pojeździe znalazły się elementy wymagane przez FIA - bezpieczny zbiornik paliwa, klatka bezpieczeństwa, fotel PS3, siatki po obu stronach fotela i wyjście awaryjne w dachu.
Źródło: Audi
ll/Wirtualna Polska