Mocniejszy supersamochód z Niemiec
Oprócz potężnych silników i adaptacyjnego, sportowego zawieszenia, nowe Audi R8 ma potężne hamulce. Wszystkie tarcze są wentylowane i nawiercane. Za dopłatą dostępne są, bardzo lekkie i jeszcze skuteczniejsze, tarcze węglowo-ceramiczne. Na przedniej osi montowane są 380-milimetrowe tarcze z sześciotłoczkowymi zaciskami. Na tylnej: 360-milimetrowe z czterotłoczkowymi zaciskami. Dzięki zastosowaniu wielu lekkich elementów, masę samochodu udało się obniżyć o ok. 50 kg w stosunku do poprzednika. Najważniejszą częścią ultra lekkiej konstrukcji Audi R8 jest nadwozie. Przestrzenna, aluminiowa rama ASF (Audi Space Frame) jest lżejsza o ok. 40 proc. od porównywalnej konstrukcji stalowej. Wiele części nadwozia modeli R8 Spyder i R8 V10 Plus, zostało wykonanych z włókna węglowego, wzmocnionego polimerem CFRP.