Audi h-tron quattro concept: SUV z napędem wodorowym
Podczas Salonu Samochodowego w Detroit debiutuje koncepcyjne Audi h-tron quattro. Model posiada napęd oparty na technice ogniw paliwowych.
Studyjny model ma pokazać potencjał drzemiący w tym rozwiązaniu. Ogniwa paliwowe w tym przypadku dają maksymalną moc 110 kW, zaś akumulator jest w stanie w krótkim czasie wygenerować dodatkowe 100 kW. Przy osi przedniej i tylnej zamontowano silniki o mocy odpowiednio 90 i 140 kW, co pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund. Tankowanie zbiorników wodoru trwa 4 minuty, a zasięg maksymalny oceniono na 600 km.
H-tron quattro posiada też systemy autonomicznej jazdy i zdalnego parkowania, które w 2017 r. trafią do seryjnej produkcji w nowym Audi A8. Sercem układu jest centralny komputer wsparcia kierowcy, zwany w skrócie zFAS. Przelicza on w czasie rzeczywistym obraz otoczenia pojazdu, a następnie udostępnia te informacje systemom wsparcia kierowcy, systemowi autonomicznej jazdy oraz zdalnego parkowania. Dwa ostatnie mogą przejąć kontrolę nad samochodem podczas parkowania i spowolnionego ruchu na autostradach, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania. Warunkiem jest prędkość poniżej 60 km/h.
Podczas Salonu w Detroit ma również miejsce premiera nowego A4 allroad quattro. Innym autem, które pokazano po raz pierwszy w USA jest A4 Limousine.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl