Trwa ładowanie...
14-01-2016 12:42

Audi bije rekord sprzedaży

Audi bije rekord sprzedażyŹródło: zdjęcie producenta
d2e6wlh
d2e6wlh

W 2015 r. Audi sprzedało na całym świecie rekordową liczbę 1 803 250 samochodów. Swoją cegiełkę do tego "dorzucił" rynek polski, na które trafiło 8 020 egzemplarzy.

Sprzedaż przeszło 1,8 mln aut oznacza poprawienie wyniku z 2014 r. o 3,6 proc. i przekroczenie zakładanego poziomu o 300 000 egzemplarzy. W naszym kraju popyt na samochody Audi wzrósł o 16,2 proc. Szczególnym powodzeniem cieszyły się modele Q5 i A3. W samym tylko grudniu zakupiono w Polsce 972 sztuki.

W całej Europie dostarczono 799 950 egzemplarzy (wzrost o 4,8 proc.). Pozytywne trendy sprzedażowe poza Polską wyznaczały też Hiszpania (44 587 sztuk, wzrost o 16,5 proc.), Włochy (54 054 sztuki, wzrost o 10,3 proc.), Niemcy (270 063 sztuki, wzrost o 5,7 proc.), Francja (60 216 sztuk, wzrost o 5,2 proc.) i Wielka Brytania (166 817 sztuk, wzrost o 5,0 proc.). Nadal trudne warunki panują na rynku rosyjskim, na który trafiło 25 650 samochodów, o 24,6 proc. mniej niż przed rokiem.

Wśród innych bardzo ważnych dla sprzedaży Audi krajów należy wymienić Chiny (570 889 sztuk, spadek o 1,4 proc.), USA (202 202 sztuki, wzrost o 11,1 proc.), Kanadę (26 754 sztuki, wzrost o 9,1 proc.), Brazylię (17 130 sztuk, wzrost o 38,7 proc.) i Meksyk (14 147 sztuk wzrost o 9,3 proc.). Analitycy "czterech ringów" twierdzą, że tegoroczne wyniki "nakręcać" będą modele A4, A3 oraz cała gama SUV-ów.

d2e6wlh

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

d2e6wlh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2e6wlh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj