Trwa ładowanie...
21-07-2011 10:23

Audi A6 Avant: kombi premium

Audi A6 Avant: kombi premiumŹródło: zdjęcie producenta
d1ekroh
d1ekroh

Nowa generacja Audi A6 w wersji Avant to połączenie luksusu limuzyny, wygody kombi i (jak stara się udowodnić producent) charakteru sportowego. Trzeba przyznać, że w klasie premium to właśnie Audi stał się ostatnio liderem w produkcji aut z nadwoziem kombi.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Już na pierwszy rzut oka Audi A6 Avant wygląda bardzo dynamicznie niż konkurenci. To właśnie Audi dzięki wersjom S6 i RS6 pokazało, że tak duże kombi może mieć sportowy charakter. W przypadku najnowszej generacji proporcje są dobrane tak, aby były możliwie sportowe i eleganckie - niska linia dachu przechodzi w pochylone słupki D. Na życzenie Audi montuje przednie i tylne światła w technologii LED.

Nowe Audi A6 Avant swoją niewielką masą wyznacza standardy w swoim segmencie rynkowym. To właśnie lekka konstrukcja ma być jedną z największych zalet nowej generacji. Jej nadwozie składa się w około 20 procentach z aluminiowych podzespołów. W porównaniu z poprzednim modelem ciężar całkowity obniżył się o około 70 kilogramów - na przykład A6 Avant 2.0 TDI bez pasażerów i paliwa waży zaledwie 1 640 kilogramów (jest to prawie 200 kg mniej niż Mercedes Klasy E w wersji kombi).

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wnętrze to typowa dla niemieckiego producenta jakość i ergonomia. Do opcjonalnych elementów wyposażenia należą: wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz cały zestaw elementów Infotainment. Na jego czele stoi system MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz system audio firmy Bang & Olufsen. Samochód posiada też ciekawe rozwiązania internetowe. Dzięki współpracy z Google w aucie dostępne są specjalne usługi online, w tym sterowana głosowo funkcja wyszukiwania celów specjalnych. Hotspot WLAN umożliwia pasażerom swobodne surfowanie po sieci i wysyłanie wiadomości.

d1ekroh

Udoskonalone systemy wspierające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo sprawiają, że jazda staje się jeszcze wygodniejsza i bardziej przyjazna. Niektóre z tych systemów ściśle współpracują z komputerem MMI, co dodatkowo zwiększa ich wydajność. Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie z czterema małymi kamerami pokazującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia widziany z różnych perspektyw jest wyświetlany na dużym monitorze pokładowym.

Bagażnik nowego A6 Avant ma pojemność 565 litrów, a po złożeniu oparć pojemność rośnie do 1 680 litrów. Wśród wyposażenia dodatkowego Audi oferuje na przykład sterowaną czujnikami, automatycznie otwierającą się klapę bagażnika. Ruch poniżej tylnego zderzaka pozwala na bezdotykowe otwieranie bagażnika.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Audi oferuje nowy model z pięcioma silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa - dwoma benzynowymi i trzema TDI. Mają one moc od 177 KM (130 kW) do 300 KM (220 kW). Trochę później pojawi się 3.0 TDI z doładowaniem biturbo, o mocy 313 KM (230 kW). Moc tych silników idzie w parze z ich efektywnością - w porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa spadło nawet o 21 proc. Na przykład 2.0 TDI zadowala się średnio tylko 5,0 litrami paliwa.

d1ekroh

W zależności od silnika Audi wyposaża nowe A6 Avant w różne układy przeniesienia napędu: sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię multitronic, zoptymalizowaną pod kątem szybkiej zmiany biegów ośmiostopniową tiptronic lub sportową siedmiobiegową przekładnię S tronic. Obok napędu na przednią oś dostępny jest także stały napęd na wszystkie koła quattro. Posiada on samoblokujący mechanizm różnicowy i indywidualne dla każdego koła sterowanie momentami. Oprócz tego montowany jest na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela zmiennie siły między tylne koła.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zawieszenie łączy w sobie sportową dynamikę i luksusowy komfort. W wariantach z napędem na przednie koła system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną znacznie zwiększa precyzję jazdy. Jako opcję Audi oferuje adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie, a nieco później wprowadzi także dynamiczny układ kierowniczy. Dzięki nim samochód ma łączyć wygodę podróżowania ze stylem, który jest bardziej sportowy niż u konkurentów.

sj

d1ekroh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ekroh
Więcej tematów