Audi A5 i S5 również w wersji Cabriolet
Przy projektowaniu A5 Cabriolet styliści inspirowali się linią wersji Coupe. Tylna szyba jest teraz bardziej płaska, sportowy charakter podkreślają też krótkie zwisy i długa, zachodząca na boki maska silnika z przetłoczeniem. Samochód mierzy 4 673 mm długości, "urósł" zatem o 47 mm względem poprzednika.
Użytkownicy pojazdu będą mieli o 26 mm więcej miejsca na ramiona w pierwszym rzędzie i o 18 mm więcej w strefie kolan na tylnej kanapie. Przy rozłożonym dachu, bagażnik ma pojemność 380 litrów. Pojemnik, w którym dach spoczywa, przesuwa się w bagażniku automatycznie w dół podczas składania i w górę podczas rozkładania dachu. W ten sposób, do dyspozycji jest zawsze największa możliwa przestrzeń bagażnika. Operacja otwierania trwa 15 sekund, a zamykania 18 sekund.
Producent zapewnia, że składany dach będzie skutecznie tłumił hałasy dochodzące z zewnątrz. W listwę obiegającą pokrywę złożonego dachu wmontowano trzecią lampę świateł stop. Względem wariantu Coupe wzmocniono karoserię i progi. W razie wypadku kierowcę i pasażerów będą chronić poduszki powietrzne głowy, klatki piersiowej i boczne oraz automatycznie wysuwane profile aluminiowe.
Na początku Audi A5 Cabriolet wyposażane będzie w jeden z trzech silników: 2.0 TFSI (252 KM), 2.0 TDI (190 KM) oraz 3.0 TDI (218 KM). Później do oferty dołączą jednostki napędowe 2.0 TFSI (190 KM) i 3.0 TDI (286 KM). Odmiana S5 Cabrio posiada pod maską motor 3.0 TFSI (354 KM)/ W standardzie ma stały napęd na cztery koła quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic.
Źródło: Audi
ll/Wirtualna Polska