Audi A4 Allroad Quattro. Nowe uterenowione kombi
Tego się można było spodziewać: po niedawnej prezentacji nowego Audi A4 do rodziny modelu dołączyła jego delikatnie uterenowiona wersja, czyli A4 Allroad Quattro. Wizualnie rozpoznawalny na pierwszy rzut oka samochód jest, tak jak poprzednik, podwyższony, a w standardzie posiada dumę koncernu z Ingostadt, czyli napęd na cztery koła Quattro.
Nowe Audi A4 Allroad Quattro ma wysunięte, wyraziście zarysowane nadkola oraz tylny zderzak. Mogą one być szare o charakterystycznej strukturze lub mieć barwę identyczną z kolorem lakieru. Masywna osłona podwozia i tylny dyfuzor utrzymane są w kolorze srebrnym (selenit).
Charakter auta podkreśla sportowy, wyrazisty przód z zaprojektowanym specjalnie z myślą o tym modelu zderzakiem oraz charakterystycznymi wlotami powietrza. Przestrzennie ukształtowaną, pojedynczo obramowaną osłonę chłodnicy singleframe zdobią pionowe chromowane listwy. Emblematami „Allroad“ opatrzone są przednie błotniki i pokrywa bagażnika. Podwyższone relingi dachowe dopełniają całości.
Silniki TFSI i TDI montowane w aucie zapewniają wyższe osiągi i lepszą wydajność. Zakres mocy silnika TFSI i pięciu jednostek TDI rozpoczyna się od 150 KM, a kończy na 272 KM. Moc jednostek napędowych jest tu większa nawet o 27 KM w porównaniu z poprzednim modelem.
Równocześnie Audi zredukowało emisję CO2 o 21 g na km. Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada manualna skrzynia sześciobiegowa, siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S Tronic lub ośmiostopniowa przekładnia automatyczna Tiptronic. Stały napęd na cztery koła Quattro to element wyposażenia seryjnego.
Zawieszenie zostało podwyższone w porównaniu do Audi A4 Avant o 23 mm. Większa jest średnica kół, co łącznie daje większy o 34 mmm prześwit. Jako alternatywę dla podwozia standardowego, Audi oferuje podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Kierowca może zmieniać jego ustawienia za pomocą systemu regulacji dynamiki jazdy Audi Drive Select. W nowym Allroadzie ma on poszerzony zakres. Obok znanych już trybów comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual do jazdy po nieutwardzonych drogach dodano tryb offroad.
Przednia oś samochodu to zaprojektowana na nowo konstrukcja pięciowahaczowa. Takie samo rozwiązanie zastosowano również na osi tylnej, zastępując dotychczasową konstrukcję wykorzystującą wahacze trapezowe. Konstruktorzy obniżyli ciężar elementów osi łącznie o 12 kilogramów.
Bagażnik ma pojemność 505 litrów. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia oraz przy załadowaniu przestrzeni po sam dach, zwiększa się ona do 1510 litrów. Elektrycznie przesuwana roleta przestrzeni bagażowej i elektryczny napęd pokrywy bagażnika to elementy wyposażenia seryjnego. Opcjonalnie Audi oferuje dla tych elementów sterowanie czujnikami. Klienci mogą dodatkowo zamówić przegubowy hak do podłączenia przyczepy, wysuwający się po naciśnięciu przycisku.
We wnętrzu w centrum znajduje się opcjonalny Audi Virtual Cockpit i system MMI tak unowocześniony, by jego obsługa była bardziej intuicyjna. Sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System ma aż 19 głośników. Dzięki niemu, Audi jest pierwszym w swoim segmencie producentem, oferującym nagłośnienie emitujące dźwięk 3D.
W nowym Allroadzie dostępne są wszystkie oferowane w modelach rodziny A4 systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa. Najbardziej zaawansowane rozwiązania to: asystent efektywności, ostrzeżenie przed wysiadaniem oraz radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami z asystentem jazdy w korkach. Nowością w ofercie jest asystent parkowania dla samochodów z przyczepą. Samochód pojawi się w sprzedaży latem tego roku.