Być najlepszym kompaktem
Rywalizacja w kompaktowym segmencie premium jest coraz ciekawsza. Wielka trójka z Niemiec zaprojektowała na tyle dojrzałe samochody, że trudno jednoznacznie wyłonić lidera. Każdy z przedstawicieli ma na szczęście nieco odmienny styl, przez co wybór odpowiedniego pojazdu stanie się trochę łatwiejszy. A3 zaprezentowane w zeszłym roku ma wszelkie podstawy ku temu, aby przypodobać się konserwatywnie nastawionym klientom. Mercedes zerwał z dotychczasowym wizerunkiem Klasy A i postawił na całkowicie nowy projekt. To auto skierowano do znacznie młodszej grupy odbiorców z niewygórowanymi potrzebami w kwestii przestronności przedziału pasażerskiego. Ceny obu tych modeli znajdują się na podobnym poziomie.
Oba samochody są wyjątkowe na swój sposób. Mimo, iż znajdują się w jednym segmencie z łatką premium, trudno jednoznacznie wyłonić zwycięzcę. Zostały skierowane do innej grupy docelowej. W Audi świetnie poczują się konserwatywni klienci, doceniający stosunkowo skromną sylwetkę i bardzo dobre właściwości jezdne połączone z mocnym silnikiem wysokoprężnym. Na Mercedesa zdecydują się młodzi i dynamiczni, dla których samochód stanowi sposób na pokazanie światu własnej osobowości i dynamicznego stylu. Klasa A jest dobrym pomysłem na zwrócenie na siebie uwagi na ulicy kosztem niższej niż w przypadku A3 funkcjonalności. Ceny podobnie wyposażonych wersji dysponujących zbliżonymi parametrami znajdują się na prawie identycznym poziomie. Różnice sięgają zaledwie kilku tysięcy złotych. Cóż, gdybyśmy do powyższego porównania dołożyli jeszcze BMW serii 1, wybór byłby znacznie trudniejszy, bo każdy z tych kompaktów podąża inną drogą.