Audi A3 Limousine: konkurencja dla Mercedesa CLA
Pojazd prezentuje się sportowo. Stylistyka auta jest połączeniem klasycznej koncepcji podziału bryły samochodu na 3 strefy z filozofią coupe. Po bokach przebiega ostro zarysowana linia "tornado" na której załamują się refleksy świetlne. A3 Limousine jest szersze i niższe od odmiany Sportback - długość samochodu wynosi 4,46 m, szerokość 1,8 m, wysokość 1,42 a rozstaw osi 2,64 m. Nad progami przebiega linia "dynamic" - bardziej wygięta niż w przypadku pozostałych A3. Powierzchnie boczne są mocniej wytłoczone, a wnęki kół dalej wysunięte na zewnątrz. Spoiler zintegrowano z pokrywą bagażnika zaś szerokie i płaskie światła tylne podkreślają linie poziome.
Ciężar własny pojazdu z silnikiem 1,4 TFSI wynosi 1 205 kg. Tak niski wynik udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu w przedziale pasażerskim elementów z hartowanych stopów stali a maski silnika z aluminium. Zależnie od silnika różnie dopasowany jest przedział obciążeń między osiami (od 60 proc. z przodu do 40 proc. z tyłu). Przy przedniej osi zastosowano konstrukcję McPhersona z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i aluminiowymi zwrotnicami. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy współpracuje z różnymi systemami wsparcia kierowcy. W przypadku zawieszenia 4-wahaczowego tylnej osi oddzielnie zamontowano sprężyny i amortyzatory, a w samej osi zastosowano jeden stalowy wspornik. Nowe, 4-drzwiowe auto porusza się na kołach o średnicy od 16 do 19 cali.
Początkowo program silników na Europę obejmować będzie 3 przebudowane jednostki 4-cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowaniem, innowacyjnym zarządzaniem temperaturą i systemem Start&Stop. Do wyboru będą wspomniany silnik 1,4 TFSI (140 KM, 250 Nm, 0-100 km/h w 8,4 s, prędkość maksymalna 213 km/h, zużycie paliwa 4,7 l/100 km), 1,8 TFSI z podwójnym systemem wtrysku (180 KM, 250 Nm, 0-100 km/h w 7,3 s, prędkość maksymalna 232 km/h, zużycie paliwa 5,7 l/100 km) oraz 2,0 TDI (150 KM, 320 Nm, 0-100 km/h w 8,4 s, prędkość maksymalna 213 km/h, zużycie paliwa 4,2 l/100 km). Z czasem oferta ma się wzbogacić o 2 kolejne motory. W zależności od rodzaju silnika Audi A3 Limousine jest wyposażone w manualną, 6-biegową skrzynię lub przekładnię automatyczną S tronic.
W kabinie zadbano o detale. Tablica rozdzielcza poniżej przedniej szyby przybiera formę łuku. Jej przód jest smukły i lekko zakrzywiony, a konsola środkowa pochyla się delikatnie ku kierowcy. Opcjonalny wyświetlacz pokazuje grafiki w formacie 3D. Już w wersji z podstawowym radiem MMI kierowca znajdzie elektrycznie wysuwany monitor, którego terminal umiejscowiono na konsoli tunelu środkowego. Na życzenie dostępne są siedzenia sportowe oraz ze zintegrowanymi zagłówkami. Kolory wnętrza dopasowano do konkretnych linii wyposażenia. Dla 2-barwnej linii wzorniczej Audi design selection wybrano barwę "brązowy laser" a dla opcji z pakietem S line - czerń. Pojemność bagażnika wynosi 425 l, którą można powiększyć dzięki składanym oparciom tylnych siedzeń i tunelowi do przewożenia długich przedmiotów.
W A3 Limousine zastosowano nowy Modułowy System Infotainment z nawigacją MMI Navigation z 64 GB pamięci masowej, napędem DVD i funkcją obsługi głosowej. Przez adapter Bluetooth można podłączyć telefony komórkowe i przenośne odtwarzacze. Terminal wyposażono w "tochwheel" - obrotowy regulator regulujący na nacisk. Elementami systemu jest też moduł cyfrowego odbioru stacji radiowych, urządzenie umożliwiający połączenie telefonów komórkowych z anteną na dachu, wzmacniacz o mocy 705 W, 14 głośników, podłączenie do Internetu w standardzie LTE oraz usługę Audi connect informująca o dostępności miejsc parkingowych.
Do wszystkich odmian trafi poduszka powietrzna w strefie kolan kierowcy, zaś w zależności od wersji wyposażenia zostanie zamontowany system informacji kierowcy FIS, tempomat (konwencjonalny lub radarowy), diodowe oświetlenie wnętrza, wsparcie parkowania tyłem, panoramiczny szklany dach, ogrzewanie postojowe, funkcję doświetlania zakrętów asystenta zmiany pasa ruchu czy kamerę video rozpoznającą znaki drogowe.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl