Ćadne, ale nie dla rodziny
Kompakty sprawdzajÄ siÄ najlepiej jako hatchbacki, ewentualnie kombi. SÄ one zwyczajnie za maĆe, aby wyglÄ daĆy dobrze w bardziej "prestiĆŒowych" wersjach nadwoziowych. Dlatego teĆŒ prĂłby robienia z nich sedanĂłw, coupe czy kabrioletĂłw zwykle nie wyglÄ dajÄ zbyt zachÄcajÄ co. Niewielkie wymiary kompaktĂłw zwyczajnie nie pozwalajÄ odpowiednio wymodelowaÄ tyĆu samochodu, przez co najczÄĆciej otrzymujemy sedany z bagaĆŒnikiem wyglÄ dajÄ cym jak przyklejony na siĆÄ, i kabriolety, ktĂłrych materiaĆowy dach zachodzi niemal na tylne ĆwiatĆa. Okazuje siÄ jednak, ĆŒe wcale tak byÄ nie musi, co chce nam udowodniÄ Audi swoim nowym A3 Cabriolet oraz S3 Limusine, ktĂłrymi mieliĆmy niedawno okazjÄ jeĆșdziÄ.
Obie wersje pojawiÄ siÄ w salonach wiosnÄ przyszĆego roku. PĂłki co znane sÄ jedynie ceny dla rynku niemieckiego, z ktĂłrych wynika ĆŒe S3 Limousine bÄdzie nieznacznie tylko droĆŒsze od S3 Sportback (ktĂłry kosztuje u nas 160 tys. zĆ). Za A3 Cabriolet zapĆacimy natomiast najpewniej okoĆo 120-130 tys. zĆ, ktĂłra to cena ulegnie obniĆŒce, wraz z wprowadzeniem sĆabszych odmian silnikowych.