Trwa ładowanie...

Arrinera: polski supersamochód!

Arrinera: polski supersamochód!Źródło: zdjęcie producenta
ddsee2h
ddsee2h

Projekt polskiego supersamochodu, o którym się świat dowiedział w czerwcu 2008 r. jest coraz bliższy realizacji. Wszystko wskazuje na to, że auto będzie naprawdę imponujące, bowiem do grona konstruktorów dołączył sam Lee Noble.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Kiedy świat obiegły pierwsze informacje o przygotowaniach do konstrukcji polskiego supersamochodu, nie brakowało sceptyków. Ich wątpliwości podsycał fakt łudzącego podobieństwa polskiego projektu do Lamborghini Reventon. Jednak Polacy nie poddali się i dalej prowadzili prace konstrukcyjne.

- Właśnie odbyły się pierwsze testy jeżdzącego prototypu, a w czerwcu 2011 roku odbędzie się jego prezentacja dla zamkniętego grona inwestorów - ogłosił Łukasz Tomkiewicz, prezes Arrinera Automotive, spółki która podjęła się realizacji tego ambitnego zadania.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Wielką niespodzianką było jednak ogłoszenie nowego członka zespołu konstrukcyjnego. Jest nim sam Lee Noble - wybitny brytyjski konstruktor, który był zaangażowany w projekt budowy prototypu supersamochodu znanego wcześniej, jako Veno, nazywanego obecnie Arrinera. Lee Noble obecnie skupia się nad pracami nad swoim nowym pojazdem oraz opracowywaniem supersamochodu w wersji przedprodukcyjnej dla polskiej firmy Arrinera Automotive S.A.

ddsee2h

Ale kim tak naprawdę jest ten legendarny Lee Noble, który obecnie tworzy samochód razem z polską firmą oraz jakie są jego osiągnięcia? Jest to brytyjski przedsiębiorca, projektant i inżynier motoryzacyjny. Noble został okrzyknięty najbardziej płodnym brytyjskim producentem samochodów, o jakim słyszano.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

W ciągu trzech dekad stworzył ponad dwa tysiące samochodów własnego projektu. Prawie każdy z nich prezentuje nowatorskie rozwiązania, ignorując po części kwestie komfortu, czy też bardzo wytwornego wyglądu, ale daje w zamian niesamowite osiągi. Jeden z nich, to legendarna już Ultima GTR. Noble był również jednym z testujących samochód, który z czasem stał się najszybszym na świecie samochodem produkcyjnym - McLaren F1.

Wszystkie projekty Lee Noble'a mają wspólny początek. Jest to zbudowanie lekkiej kratownicy przestrzennej, na której opiera się konstrukcja auta. Później powstaje potężny silnik i aerodynamiczne, sportowe nadwozie. W prawie każdym projekcie Noble'a jednostka napędowa jest umieszczona tuż za plecami kierowcy, ale jeszcze przed tylną osią. Takie rozłożenie masy jest bardzo korzystne dla prowadzenia auta.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zanim zaczął budować własne auta, Noble współpracował z inną legendarną marką - Ascari. Po zakończeniu współpracy Lee Noble założył własną firmę Noble Automitive. Celem było opracowanie projektu będącego w zasięgu cenowym dla przeciętnego człowieka. Spółka więc rozpoczęła prace nad stosunkowo przystępnym cenowo, a mimo to szybkim autem.

ddsee2h

Aby móc sprzedawać setki, czy też tysiące takich aut rocznie, ceny produkcji muszą być niskie przy jednocześnie wysokich wymogach jakościowych. W efekcie Noble realizuje większość podstawowej produkcji w RPA. Zespoły nadwozia i podwozia wysyłane są z RPA do Wielkiej Brytanii, gdzie Noble instaluje układy przeniesienia napędu i przeprowadza ostateczne testy.

Cóż, teraz pozostaje nam trzymać kciuki i mieć nadzieję, że cały projekt zostanie zakończony sukcesem. WP: Jakub Wielicki

Źródło: Arrinera Automotive

mw/mw

ddsee2h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
ddsee2h
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj