Ford Explorer
Jeśli poszukujemy owianego legendą SUV-a produkcji amerykańskiej, którego serwis jak i zaopatrzenie w części zamienne nie przysporzy nam problemów, powinniśmy umówić się na jazdę próbną również Fordem Explorerem trzeciej generacji. Produkowany w latach 2001-2006 średniej wielkości pojazd Forda drastycznie ustępuje w statystykach sprzedaży szlagierowi F150. Niemniej, masywne, skrywające pięć pełnowymiarowych miejsc nadwozie, może się podobać.
W kwestii wyposażenia dodatkowego możemy liczyć na obecność skórzanej tapicerki jak i przyzwoitego nagłośnienia i wyciszenia kabiny. Pozbawiony jakichkolwiek zdolności terenowych Ford opuszczał fabryczne mury z widlastymi jednostkami V6 i V8. Najmniejsza z nich 4,0 l wedle zapewnień producenta generuje 213 KM oraz 339 Nm, topowa natomiast z 4,6 V8 wytwarza 242 KM i 380 Nm przekazywanych na cztery koła (wersja z napędem wyłącznie na tylną oś również była oferowana) za pośrednictwem pięciostopniowego automatu. Co ciekawe, obie jednostki znajdziemy również w Fordzie Mustangu poprzedniej generacji.