Chevrolet Trailblazer
Szukając na polskim rynku rasowego SUV-a rodem ze Stanów, najczęściej zmotoryzowani kierują się ku marce Jeep, pomijając chociażby Chevroleta. W ofercie tej amerykańskiej marki, w Polsce kojarzonej z Daewoo, niegdyś widniał SUV średniej klasy - oczywiście jak na tamtejsze standardy przystało. Warto wspomnieć, że nawet krótka, trzydrzwiowa wersja mierzyła imponujące 4,87 metra, zaś dłuższa blisko 5,3, co niezbyt ułatwia miejską egzystencję za kierownicą Trailblazera.
Wnętrze wykonano w iście jankeskim stylu z masą uchwytów na kubki, czy ogromem funkcjonalnych schowków na niezbędne przekąski. Oczywiście, Europejczyk niezbyt przychylnie spojrzy na jakość materiałów wykończeniowych, które jednak dzielnie znoszą lata użytkowania. Tradycyjnie dla importowanych zza Oceanu SUV-ów niezwykle łatwo trafić na wersję wyłącznie z tylnym napędem, bowiem 4x4 wymagał dopłaty. Pod maskę trafiały silniki zarówno sześcio- jak i ośmiocylindrowe generujące od 291 do 302 KM (odpowiednio 4,2 R6 i 5,3 V8).