Inwestycja na lata
Rozpisany w 2010 roku przetarg wygrało konsorcjum Polimex-Mostostal S.A., MSF Engenharia S.A., MSF Polska Sp. Z o.o., DOPRASTAV a.s. Koszt budowy miał wynieść niespełna 1,2 mld zł. W styczniu 2014 roku umowę jednak rozwiązano. Powodem takiego kroku strony rządowej były znaczne opóźnienia w realizacji kontraktu. W lutym 2014 roku ogłoszono przetarg na dokończenie odcinka. Wygrało go konsorcjum firm Budimex i Strabag. Kwota za wykonaną pracę wyniosła nieco ponad 327 mln zł.
Odcinek A1 pomiędzy Strykowem i Tuszynem posiada nawierzchnię betonową. Ocenia się, że bez gruntownego remontu droga ma wytrzymać 30-40 lat. Podróżując z przepisową prędkością, nowy odcinek pokonamy w 17 minut. Przejazd przez Łódź zajmuje zaś około godziny. Jeśli napotykamy na korki, dodatkowo się wydłuża.
Źródło: GDDKiA
Tomasz Budzik, moto.wp.pl