50. Rajd Barbórka. Krótki przewodnik kibica
Trasa Barbórki będzie w tym roku wyjątkowo ciekawa i zróżnicowana. W porównaniu z poprzednią edycją rajdu zabraknie odcinka specjalnego Żerań FSO, w zamian proponujemy widowiskowy OS Cytadela, który zostanie rozegrany w okolicach zbudowanych w XIX wieku historycznych fortyfikacji. Jak oglądać 50 Rajd Barbórka? Co warto wiedzieć? Oto krótki przewodnik po sobotnich odcinkach specjalnych.
OS Cytadela - start 08:00
Odcinek powrócił do harmonogramu rajdu po kilkuletniej przerwie. Wejście dla kibiców znajduje się przy ulicy Dymińskiej, tam też przygotowany zostanie bezpłatny, ogólnodostępny parking i punkt sprzedaży biletów jednorazowych i karnetów. Strefa dla kibiców została powiększona w stosunku do tej z lat ubiegłych. Bardzo dobra widoczność ze skarpy na ciasną szykanę i lewy zakręt pod kątem 90 stopni sprawi, że bez wątpienia będzie to jeden z najbardziej atrakcyjnych punktów tegorocznego rajdu Barbórka. Każdy z zawodników będzie przejeżdżał trasę odcinka trzykrotnie.
Cytadela to stosunkowo równy, a przede wszystkim czysty i bardzo techniczny odcinek specjalny. Przejazdy przez tunele, zjazdy i podjazdy powodują, że tempo przejazdu będzie bardzo zróżnicowane. Podobnie, jak na Karowej, kierowcy muszą pokonywać OS Cytadela bardzo ostrożnie, w przeciwnym razie może spotkać ich niespodzianka w postaci… spotkania z wysokim krawężnikiem.
OS Tor Służewiec - start 09:00
Odcinek przebiega w identycznej konfiguracji jak w ubiegłym roku, kiedy był rozgrywany po raz pierwszy. Wejście dla kibiców zlokalizowane jest od strony ulicy Puławskiej przez bramę przy ul. Wyścigowej. Tam znajduje się także punkt sprzedaży biletów. Strefa dla kibiców przebiega wzdłuż całego odcinka, bez wątpienia każdy znajdzie tu miejsce, z którego będzie mógł śledzić rywalizację. Podobnie, jak w przypadku OS Cytadela, każdy z zawodników będzie pokonywał trasę trzykrotnie.
OS Tor Służewiec jest bardzo zróżnicowanych odcinkiem. Z jednej strony kierowcy będą pokonywać szerokie, asfaltowe aleje, z drugiej będą musieli poradzić sobie z wąskimi uliczkami szerokości samochodu. Bardzo ciekawa, ciasna partia będzie wymagała sporych umiejętności. Zbyt szybka jazda może skończyć się lądowaniem w bramie. Kolejnym ciekawym punktem jest mocne dohamowanie po długiej prostej. Na to miejsce kierowcy będą musieli zwrócić szczególną uwagę podczas zapoznania z trasą - hamowanie kończy się bowiem bardzo mocnym podbiciem, z którym rok temu wielu zawodników miało spore problemy.
OS Bemowo - start 10:30
Trasa odcinka, poza lokalizacją mety, przebiega podobnie jak w ubiegłym roku. Strefa dla kibiców została znacznie powiększona o teren betonowych płyt na terenie Automobilklubu. Tam też ustawione zostaną naczepy TIR, z których kibice będą mogli oglądać rywalizację. Punkt sprzedaży biletów znajduje się przy głównej bramie.
Odcinek Bemowo jest najbardziej kontrastowym spośród wszystkich, rozgrywanych podczas tegorocznej Barbórki. Lotniskowy beton miesza się z luźnym szutrem, a przejazd przez mostek tradycyjnie połączony będzie z efektownymi lotami. Zarówno rajdowi fani, jak i kierowcy, znajdą tu niemal wszystko - od efektownych ślizgów na szutrze, do precyzyjnej jazdy między ciasno ustawionymi słupkami z opon.
OS Karowa - start 16:00 (przejazdy pokazowe). 17:30 Kryterium Asów
Kultowy odcinek doskonale znany nie tylko z ubiegłorocznej edycji rajdu Barbórka. OS Karowa rozpoczyna się od widowiskowego startu spod trybuny VIP. Strefy kibiców z wejściami od ulic Furmańskiej, Karowej, Browarnej i Krakowskiego Przedmieścia. Przy wejściu do każdej ze stref znajdzie się Punkt Kibica, w którym będzie można kupić bilety i karnety. Dodatkowe ważne informacje:
- brak możliwości przejścia pomiędzy strefami;
- ze względów bezpieczeństwa zabronione będzie wnoszenie drabinek lub innych podobnych przedmiotów.
sj, moto.wp.pl