Nie wciskaj gazu do oporu na niskich obrotach
Zasada ta obowiązuje w przypadku wszystkich samochodów, ale w tych z silnikami z turbiną ma szczególne znaczenie. Przy mocnym wciśnięciu gazu, do silnika trafia więcej paliwa, ale z powodu niskich obrotów jednostka napędowa nie jest w stanie go efektywnie spożytkować i reszta dostaje się do wydechu, powodując szybsze zużycie katalizatora czy zapychanie się filtra cząstek stałych w dieslach. Najważniejsze jest jednak to, że taki sposób jazdy może faktycznie uszkodzić silnik lub jego osprzęt. Szczególnie w przypadku małych turbodoładowanych silników, zapłon może wystąpić dużo wcześniej niż normalnie.
Na koniec warto też pamiętać o bardziej praktycznych aspektach. Wciskanie gazu do oporu przy niskich obrotach powoduje zwiększenie zużycia paliwa, a z drugiej strony nie zapewnia odpowiedniego przyspieszenia. Zatem zawsze należy pamiętać o redukcji biegu.