Range Rover
Wśród aut zdolnych pokonać większość miejskich zasp śnieżnych nie może zabraknąć ikony brytyjskiej motoryzacji, protoplasty wszystkich luksusowych terenówek i pseudoterenowych SUV-ów. W 1970 światło dzienne ujrzał Range Rover, początkowo w wersji trzydrzwiowej, złoty środek pomiędzy autem użytkowym a luksusową limuzyną. Oficjalnie odmiana pięciodrzwiowa pojawiła się dopiero w 1981, zyskując status luksusowej. Wnętrze późniejszych odmian oferował wszelakie ówcześnie dostępne udogodnienia z klimatyzacją i elektrycznie sterowanymi szybami na czele. Wyspiarze do napędu Rangeâa użyli widlastego ośmiocylindrowca 3.5 l, do którego prawa wykupili od Buickâa. Ów benzyniak legitymował się stadem 126-163 KM. Wraz z kolejnymi modernizacjami paletę jednostek napędowych wzbogacił 3.9 l oddający do dyspozycji 173-188 KM. Ostatnie dwa lata produkcji (1992-1994) minęły pod znakiem 202-konnego V8 4.3 l. Wszystkie silniki odznaczają się wystarczającymi parametrami, trwałością jak i prostotą konstrukcji, dzięki czemu bez
obaw możemy pokusić się o montaż instalacji gazowej, pozwalającej znacząco zredukować ogromne wydatki na paliwo. 82-litrowy zbiornik paliwa pustoszeje niezwykle szybko.
Piotr Mokwiński