Škoda Felicia (1994-2001)
Czeski kompakt produkowany na przełomie wieków można dziś traktować jako auto do miasta, bo wymiary ma mniejsze niż jego następca, czyli Skoda Fabia. Dlaczego to jednak ten model, a nie Fabia pojawia się w zestawieniu? Jest przestarzały, bardzo ubogo wyposażony i nie zapewnia zbyt dużego poziomu bezpieczeństwa. Nie zmienia to jednak faktu, że żadne inne auto nie może z nim konkurować w relacji wielkość/koszty eksploatacji. Najdroższą częścią, jaką kupicie do Felicji, jest… akumulator lub opona. Usterkowość samochodu jest niska, a prostota zachęci do samodzielnych napraw każdego. Najlepszą jednostką jest benzyniak 1.3 MPI. Z kwotą 5000 zł trzeba szukać auta z końcówki produkcji z poduszką powietrzną czy wspomaganiem, z możliwie najmniejszym przebiegiem. Przy oględzinach wystarczy sprawdzić, czy podwozie i podszybie nie są skorodowane.