8. Honda Accord
Dziś Accord jest uznanym i statecznym modelem klasy średniej, ale początki były "trudne". Gdy model pojawił się na rynku w 1976 roku, pod względem wielkości mógł konkurować z Fordem Pinto, uznawanym w USA za budżetowe auto kompaktowe. Kolejne generacje stawały się coraz większe i bardziej dopracowane. Prawdziwy rozkwit marki nastąpił pod koniec lat 80., gdy Accord wskoczył na czołówki list sprzedaży w USA. Od tamtej pory jest tam jednym z najchętniej wybieranych sedanów klasy średniej. W połowie lat 90. Honda rozdzieliła modele Accord dla Stanów i Europy, by lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów. Europejskie wersje były mniejsze, ale lepiej wykończone. W ostatnich latach w Europie widać wyraźny spadek zainteresowania tym segmentem rynku i ósma generacja jest prawdopodobnie ostatnią oferowaną na Starym Kontynencie. W sumie na całym świecie sprzedano do dziś ok. 16,5 mln sztuk.