Volkswagen Käfer (Beetle, Garbus) - 23,5 mln sztuk
Pierwszy, niemiecki samochód dla ludu, którego projekt Adolf Hitler ukradł Josephowi Ganzowi, inżynierowi żydowskiego pochodzenia.
W 1934 r. fuhrer polecił Ferdinandowi Porsche opracowanie "samochodu dla ludu" - Volkswagena. Cztery lata później nową fabrykę w Fallersleben opuściły pierwsze auta Volkswagen Type 1, mające zmotoryzować wielkie Niemcy. Niestety wybuch II WŚ wstrzymał te plany i dopiero w okresie powojennym udało się uruchomić produkcję na skalę masową. Tuż po wojnie, w zniszczonej i w znacznym stopniu rozmontowanej fabryce, wytwarzano pojazdy dla armii alianckiej. Zakładom przywrócono nazwę Volkswagen, a miejscowość przemianowano na Wolfsburg. Już w 1955 roku wyjeżdżało stamtąd milion "Garbusów" rocznie.
Auto przez ponad 60 lat było produkowane bez zbyt daleko idących zmian konstrukcyjnych i stylizacyjnych. Ostatnim zakładem, który wytwarzał "Garbusa" w oryginalnym kształcie, była brazylijska fabryka w Sao Bernardo do Campo, która zamknęła linię w 2006 r.
W 1998 r Volkswagen zdecydował się na wprowadzenie "następcy" pod nazwą New Beetle. Auto bazowało na platformie PQ34 wykorzystywanej m.in. przez VW Golfa, Audi A3 i Skodę Octavię. Jego terenem miał być przede wszystkim rynek USA. Samochód był produkowany do 2010 r. Od 2011 z fabryki w Meksyku wyjeżdża VW Beetle, który korzysta z kolejnej edycji przednionapędowej platformy konstrukcyjnej (PQ35).