Nowe BMW serii 7 - lżejsze o 130 kg od poprzednika
BMW serii 7 to najbardziej luksusowy model w ofercie niemieckiej marki. Zamożni klienci mogą zacierać ręce, bo do salonów już niedługo wjedzie szósta generacja auta, oznaczona jako G11 oraz G12 (wariant z przedłużonym rozstawem osi). Ponieważ tradycyjnie "siódemkami" jeżdżą polscy prezydenci, można być przekonanym, że takim autem wożony będzie za jakiś czas Andrzej Duda. Ciekawe czy samochód mu się podoba.
Laicy z pewnością nie dostrzegą ogromnych różnic, ale BMW twierdzi, że to zupełnie nowe auto. Największe modyfikacje zaszły bowiem tam, gdzie nie dociera ludzki wzrok. Do budowy nadwozia wykorzystano w dużej mierze włókno węglowe. Dzięki temu udało się jednocześnie podnieść poziom bezpieczeństwa podróżujących pasażerów oraz zmniejszyć masę pojazdu – o dokładnie 130 kg w porównaniu do poprzednika.
Z zewnątrz auto upodobniło się do najnowszej serii 3 oraz 4. Widać to szczególnie po charakterystycznych lampach wykonanych w technologii LED. Nie da się też nie zauważyć potężnych rozmiarów wlotów powietrza, czyli tzw. nerek. Dla osób ceniących sobie większą ilość miejsca na nogi, przygotowano wersję z przedłużanym o 14 cm rozstawem osi
Wnętrze nowej serii 7 to skórzana tapicerka, drewniane wstawki oraz akcenty z aluminium. Nie zabraknie również paneli dotykowych i systemu iDrive piątej generacji. Z ciekawszych dodatków warto wymienić obsługę gestami, bezprzewodowe ładowanie telefonu, 7-calowy tablet umożliwiający sterowanie różnymi funkcjami auta oraz system „Ambient Air”, który odpowiada za zapach wnętrza.
Pod maskę trafią następujące silniki:
750i xDrive (750Li xDrive): silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie dwuślimakowe turbosprężarki, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 4395 cm3, moc maksymalna 330 kW/450 KM/5500-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 650 Nm/1800-4500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 4,4 s (4,5 s), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 8,3-8,1 l/100 km (8,5-8,3), emisja CO2 194-189 (197-192) g/km, norma czystości spalin Euro 6.
740i (BMW 740Li): rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 2998 cm3, moc maksymalna 240 kW/326 KM/5500-6500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 450 Nm/1380-5000 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 5,5 s (5,6 s), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 7,0-6,6 l/100 km (7,0-6,6), emisja CO2 164-154 g/km (164-154), norma czystości spalin Euro 6.
730d (BMW 730Ld): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s (6,2), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 4,9-4,5 l/100 km (5,0-4,6), emisja CO2 129-119 g/km (132-122), norma czystości spalin Euro 6.
730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s (5,9), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 5,2-4,8 l/100 km (5,2-4,8), emisja CO2 137-127 g/km (137-127), norma czystości spalin Euro 6.
740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive) : rzędowy 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 1997 cm3, moc maksymalna 190 kW/258 KM/5000-6500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1250-4800 obr./min, technologia BMW eDrive z synchronicznym silnikiem elektrycznym – moc maksymalna 70 kW/95 KM, maksymalny moment obrotowy 250 Nm, litowo-jonowe akumulatory wysokoprądowe, łączna moc systemowa 240 kW/326 KM, przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 s (740Le: 5,7, 740Le xDrive: 5,5 s), prędkość maksymalna 240 km/h (na silniku elektrycznym do elektronicznie ograniczona 120 km/h), średnie spalanie 2,1 l/100 km (2,1/2,3), 12,5 kWh/100 km (12,5/13,0), emisja CO2 49 g/km (49/53), norma czystości spalin Euro 6.
Auto trafi do sprzedaży w październiku.
Źródło: BMW