Renault Megane Coupe Monaco GP 130 Tce

None

Obraz

/ 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Renault Megane Coupe Monaco. Już sama nazwa wskazuje, że musi być szybki. Agresywny sportowy wygląd, unikalna stylistyka i tabliczka z numerem. Do Polski trafiło tylko 15 egzemplarzy. Ten ma tabliczkę z numerem 8. Jakie jest Renault Megane Coupe Monaco? To nie nowość, a jedynie wersja specjalna. Od zwykłej „Meganki” różni się atrakcyjnym, sportowym stylem, i charakterystyczną linią przedniej i tylnej części dwudrzwiowego nadwozia. Jeszcze do niedawna tylko model Laguna można było nabyć w limitowanej wersji Monaco GP. Ponieważ, jak twierdzi producent, cieszyła się sporym zainteresowaniem, teraz w takiej wersji dostępne są także modele Megane Coupe i Megane Coupe RS. Tworząc limitowane edycje samochodów, Renault chętnie przypomina o swoich powiązaniach ze sportem motorowym. Dlatego modele Megane z serii Monaco GP wyróżniają się kontrastowym połączeniem perłowobiałej karoserii z czarnymi elementami nadwozia.

/ 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Połyskującym, czarnym lakierem pokryto lusterka, dyfuzor i oprawy reflektorów przeciwmgielnych.

/ 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Inne, niż w zwykłej Megane są zderzaki – pochodzą z serii GT. Całości dopełniają lakierowane na czarno, 17-calowe felgi i tapicerka z wytłoczonym logo Monaco GP.

/ 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Monaco GP. Ten motyw powtarza się na błotnikach, progach, dywanikach, desce rozdzielczej. Wszędzie, gdzie tylko się dało. Przez środek deski rozdzielczej przebiega panel, pokryty pełowobiałym lakierem. Białe są też uchwyty w drzwiach i środkowa konsola, na której umieszczono tabliczkę z numerem egzemplarza.

/ 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Renault Megane Coupe Monaco bazuje na wersji wyposażenia Dynamique, wzbogaconej o system wspomagania parkowania tyłem, elektrycznie składane lusterka, 17-calowe obręcze z lekkich stopów i tapicerkę z elementami ze „skóry ekologicznej”, bo tak ładnie specjaliści od marketingu nazywają pospolite tworzywa. Jasne pasy bezpieczeństwa, głośniki i kierownicę przejęto z wersji Bose Edition.

/ 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód może się podobać, ale nie zmienia to faktu, że limitowana edycja Renault Megane Coupe jest prostym chwytem marketingowym. Obiecywaną unikalność ma zapewniać minimalna ilość dodatków i tabliczka z numerem.

/ 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Co znajdziemy pod maską? Tu, niestety, wielkie rozczarowanie. Najzwyklejsze w świecie silniki, znane z innych modeli Renault.

/ 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską testowanego egzemplarza, benzynowy silnik 1.4 o mocy 130 KM i maksymalnym momencie 190 Nm, dostępnym od 2250 obr./min. Do tego 6-biegowa, manualna skrzynia. Przyspieszenie do setki trwa 9,6 sekundy. Takie osiągi nie pasują do sportowego auta. Zużycie paliwa w mieście sięga 9,6 l/100 km. Na trasie od 6 do 7 litrów na setkę.

/ 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Komu zależy na dobrych osiągach - powinien pomyśleć o wersji Monaco RS z 250-konnym, 2-litrowym silnikiem o maksymalnym momencie 430 Nm.

10 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

W tym samochodzie można jednak odnaleźć pewne plusy. W wersji Monaco nieco przekonstruowano zawieszenie. Jest twarde, a układ kierowniczy bardzo precyzyjny. Na krętych drogach dostarcza wiele radości z jazdy.

11 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Przyjrzyjmy się teraz cenom. Samochód trafił do sprzedaży tylko w 14 państwach. Możemy się czuć wyróżnieni. Wśród nich jest Polska. Wersja z silnikiem 1.4 TCe o mocy 130 KM kosztuje obecnie z promocyjnym rabatem 74 000 zł.

12 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Od razu widzimy, że to nie jest propozycja dla kogoś, kto przy wyborze auta chce się kierować zdrowym rozsądkiem Zwykłe Megane Coupe w wersji wyposażenia Dynamique, na której bazuje model Monaco GP z tym samym silnikiem jest o całe 6 tys. zł tańsza. W zamian dostaniemy niemal dokładnie to samo. Oczywiście za wyjątkiem czujnika cofania, kilku plastikowych tabliczek, białego lakieru, czarnych felg i skóropodobnej tapicerki.

13 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Monaco GP. Ten motyw powtarza się na błotnikach, progach, dywanikach, desce rozdzielczej.

14 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Do Polski trafiło tylko 15 egzemplarzy. Ten ma tabliczkę z numerem 8.

15 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Monaco GP. Ten motyw powtarza się na błotnikach, progach, dywanikach, desce rozdzielczej. Wszędzie, gdzie tylko się dało. Przez środek deski rozdzielczej przebiega panel, pokryty pełowobiałym lakierem. Białe są też uchwyty w drzwiach i środkowa konsola, na której umieszczono tabliczkę z numerem egzemplarza.

16 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Renault Megane Coupe Monaco bazuje na wersji wyposażenia Dynamique.

17 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Renault Megane Coupe Monaco bazuje na wersji wyposażenia Dynamique, wzbogaconej o system wspomagania parkowania tyłem, elektrycznie składane lusterka, 17-calowe obręcze z lekkich stopów i tapicerkę z elementami ze „skóry ekologicznej”, bo tak ładnie specjaliści od marketingu nazywają pospolite tworzywa.

18 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Jasne pasy bezpieczeństwa, głośniki i kierownicę przejęto z wersji Bose Edition.

19 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód może się podobać, ale nie zmienia to faktu, że limitowana edycja Renault Megane Coupe jest prostym chwytem marketingowym.

20 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Obiecywaną unikalność ma zapewniać minimalna ilość dodatków i tabliczka z numerem.

21 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Komu zależy na dobrych osiągach - powinien pomyśleć o wersji Monaco RS z 250-konnym, 2-litrowym silnikiem o maksymalnym momencie 430 Nm.

22 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Wersja z silnikiem 1.4 TCe o mocy 130 KM kosztuje obecnie z promocyjnym rabatem 74 000 zł.

23 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Od razu widzimy, że to nie jest propozycja dla kogoś, kto przy wyborze auta chce się kierować zdrowym rozsądkiem Zwykłe Megane Coupe w wersji wyposażenia Dynamique, na której bazuje model Monaco GP z tym samym silnikiem jest o całe 6 tys. zł tańsza. W zamian dostaniemy niemal dokładnie to samo. Oczywiście za wyjątkiem czujnika cofania, kilku plastikowych tabliczek, białego lakieru, czarnych felg i skóropodobnej tapicerki.

24 / 24Prawie sportowe

Obraz
© Marek Wieliński

Werdykt nie mógł być inny. W tej wersji silnikowej Laguna jest tylko droższym, pomalowanym na biało odpowiednikiem wersji Dynamique. A skoro nie widać różnicy - po co przepłacać? Megane Monaco o mocy 130 KM to propozycja dla ludzi uzależnionych od metki. Najważniejsze żeby była, a najlepiej występowała w dużych ilościach. Kto chce prawdziwie sportowej jazdy, musi wydać około 100 tys. zł na wersję Monaco RS.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy