Renault Megane Coupe Monaco GP 130 Tce
None
Prawie sportowe
Renault Megane Coupe Monaco. Już sama nazwa wskazuje, że musi być szybki. Agresywny sportowy wygląd, unikalna stylistyka i tabliczka z numerem. Do Polski trafiło tylko 15 egzemplarzy. Ten ma tabliczkę z numerem 8. Jakie jest Renault Megane Coupe Monaco? To nie nowość, a jedynie wersja specjalna. Od zwykłej „Meganki” różni się atrakcyjnym, sportowym stylem, i charakterystyczną linią przedniej i tylnej części dwudrzwiowego nadwozia. Jeszcze do niedawna tylko model Laguna można było nabyć w limitowanej wersji Monaco GP. Ponieważ, jak twierdzi producent, cieszyła się sporym zainteresowaniem, teraz w takiej wersji dostępne są także modele Megane Coupe i Megane Coupe RS. Tworząc limitowane edycje samochodów, Renault chętnie przypomina o swoich powiązaniach ze sportem motorowym. Dlatego modele Megane z serii Monaco GP wyróżniają się kontrastowym połączeniem perłowobiałej karoserii z czarnymi elementami nadwozia.
Prawie sportowe
Połyskującym, czarnym lakierem pokryto lusterka, dyfuzor i oprawy reflektorów przeciwmgielnych.
Prawie sportowe
Inne, niż w zwykłej Megane są zderzaki – pochodzą z serii GT. Całości dopełniają lakierowane na czarno, 17-calowe felgi i tapicerka z wytłoczonym logo Monaco GP.
Prawie sportowe
Monaco GP. Ten motyw powtarza się na błotnikach, progach, dywanikach, desce rozdzielczej. Wszędzie, gdzie tylko się dało. Przez środek deski rozdzielczej przebiega panel, pokryty pełowobiałym lakierem. Białe są też uchwyty w drzwiach i środkowa konsola, na której umieszczono tabliczkę z numerem egzemplarza.
Prawie sportowe
Renault Megane Coupe Monaco bazuje na wersji wyposażenia Dynamique, wzbogaconej o system wspomagania parkowania tyłem, elektrycznie składane lusterka, 17-calowe obręcze z lekkich stopów i tapicerkę z elementami ze „skóry ekologicznej”, bo tak ładnie specjaliści od marketingu nazywają pospolite tworzywa. Jasne pasy bezpieczeństwa, głośniki i kierownicę przejęto z wersji Bose Edition.
Prawie sportowe
Samochód może się podobać, ale nie zmienia to faktu, że limitowana edycja Renault Megane Coupe jest prostym chwytem marketingowym. Obiecywaną unikalność ma zapewniać minimalna ilość dodatków i tabliczka z numerem.
Prawie sportowe
Co znajdziemy pod maską? Tu, niestety, wielkie rozczarowanie. Najzwyklejsze w świecie silniki, znane z innych modeli Renault.
Prawie sportowe
Pod maską testowanego egzemplarza, benzynowy silnik 1.4 o mocy 130 KM i maksymalnym momencie 190 Nm, dostępnym od 2250 obr./min. Do tego 6-biegowa, manualna skrzynia. Przyspieszenie do setki trwa 9,6 sekundy. Takie osiągi nie pasują do sportowego auta. Zużycie paliwa w mieście sięga 9,6 l/100 km. Na trasie od 6 do 7 litrów na setkę.
Prawie sportowe
Komu zależy na dobrych osiągach - powinien pomyśleć o wersji Monaco RS z 250-konnym, 2-litrowym silnikiem o maksymalnym momencie 430 Nm.
Prawie sportowe
W tym samochodzie można jednak odnaleźć pewne plusy. W wersji Monaco nieco przekonstruowano zawieszenie. Jest twarde, a układ kierowniczy bardzo precyzyjny. Na krętych drogach dostarcza wiele radości z jazdy.
Prawie sportowe
Przyjrzyjmy się teraz cenom. Samochód trafił do sprzedaży tylko w 14 państwach. Możemy się czuć wyróżnieni. Wśród nich jest Polska. Wersja z silnikiem 1.4 TCe o mocy 130 KM kosztuje obecnie z promocyjnym rabatem 74 000 zł.
Prawie sportowe
Od razu widzimy, że to nie jest propozycja dla kogoś, kto przy wyborze auta chce się kierować zdrowym rozsądkiem Zwykłe Megane Coupe w wersji wyposażenia Dynamique, na której bazuje model Monaco GP z tym samym silnikiem jest o całe 6 tys. zł tańsza. W zamian dostaniemy niemal dokładnie to samo. Oczywiście za wyjątkiem czujnika cofania, kilku plastikowych tabliczek, białego lakieru, czarnych felg i skóropodobnej tapicerki.
Prawie sportowe
Monaco GP. Ten motyw powtarza się na błotnikach, progach, dywanikach, desce rozdzielczej.
Prawie sportowe
Do Polski trafiło tylko 15 egzemplarzy. Ten ma tabliczkę z numerem 8.
Prawie sportowe
Monaco GP. Ten motyw powtarza się na błotnikach, progach, dywanikach, desce rozdzielczej. Wszędzie, gdzie tylko się dało. Przez środek deski rozdzielczej przebiega panel, pokryty pełowobiałym lakierem. Białe są też uchwyty w drzwiach i środkowa konsola, na której umieszczono tabliczkę z numerem egzemplarza.
Prawie sportowe
Renault Megane Coupe Monaco bazuje na wersji wyposażenia Dynamique.
Prawie sportowe
Renault Megane Coupe Monaco bazuje na wersji wyposażenia Dynamique, wzbogaconej o system wspomagania parkowania tyłem, elektrycznie składane lusterka, 17-calowe obręcze z lekkich stopów i tapicerkę z elementami ze „skóry ekologicznej”, bo tak ładnie specjaliści od marketingu nazywają pospolite tworzywa.
Prawie sportowe
Jasne pasy bezpieczeństwa, głośniki i kierownicę przejęto z wersji Bose Edition.
Prawie sportowe
Samochód może się podobać, ale nie zmienia to faktu, że limitowana edycja Renault Megane Coupe jest prostym chwytem marketingowym.
Prawie sportowe
Obiecywaną unikalność ma zapewniać minimalna ilość dodatków i tabliczka z numerem.
Prawie sportowe
Komu zależy na dobrych osiągach - powinien pomyśleć o wersji Monaco RS z 250-konnym, 2-litrowym silnikiem o maksymalnym momencie 430 Nm.
Prawie sportowe
Wersja z silnikiem 1.4 TCe o mocy 130 KM kosztuje obecnie z promocyjnym rabatem 74 000 zł.
Prawie sportowe
Od razu widzimy, że to nie jest propozycja dla kogoś, kto przy wyborze auta chce się kierować zdrowym rozsądkiem Zwykłe Megane Coupe w wersji wyposażenia Dynamique, na której bazuje model Monaco GP z tym samym silnikiem jest o całe 6 tys. zł tańsza. W zamian dostaniemy niemal dokładnie to samo. Oczywiście za wyjątkiem czujnika cofania, kilku plastikowych tabliczek, białego lakieru, czarnych felg i skóropodobnej tapicerki.
Prawie sportowe
Werdykt nie mógł być inny. W tej wersji silnikowej Laguna jest tylko droższym, pomalowanym na biało odpowiednikiem wersji Dynamique. A skoro nie widać różnicy - po co przepłacać? Megane Monaco o mocy 130 KM to propozycja dla ludzi uzależnionych od metki. Najważniejsze żeby była, a najlepiej występowała w dużych ilościach. Kto chce prawdziwie sportowej jazdy, musi wydać około 100 tys. zł na wersję Monaco RS.