Porsche 911 Carrera GTS: jeszcze więcej mocy
Porsche zdradza szczegóły drugiej generacji modelu 911 Carrera GTS. Cztery odmiany - coupe i kabriolet dostępne w wersjach z napędem na tylną lub na obie osie - uzupełniają lukę pomiędzy 911 Carrera S a stworzonym z myślą o jeździe torowej 911 GT3.
Pod maską pracuje 430-konny silnik, który współpracuje z przekładnią Porsche Doppelkupplungsgetriebe. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,0 s (Cabriolet: 4,2 s), a prędkość maksymalna wszystkich odmian przekracza barierę 300 km/h. Najszybsze coupe z tylnym napędem i manualną skrzynią biegów rozwija 306 km/h. Co istotne - lepsze osiągi nie wpłynęły na średnie zużycie paliwa. Jest ono takie samo jak w przypadku modeli S.
Samochód będzie wyposażony seryjnie w takie elementy, jak biksenonowe reflektory z układem dynamicznego oświetlenia Porsche Dynamic Light System, sportowy wydech znany z odmiany GTS, wnętrze wykończone Alcantarą oraz skórzane fotele. Dostępne będą też pakiet Sport Chrono i aktywny system tłumienia, obniżający prześwit o 10 mm.
Wygląd zewnętrzny nowej "dziewięćsetjedenastki" znacząco różni się od pozostałych modeli Carrera. Wszystkie cztery odmiany mają karoserię 911 Carrera 4 z poszerzonymi tylnymi nadkolami, szerszym rozstawem kół oraz 20-calowe, zaopatrzone w centralną śrubę obręcze w kolorze matowej czerni. Z przodu uwagę zwracają specjalne akcenty ozdobne i przyciemniane klosze reflektorów a z tyłu - czarne pasy przebiegające przez pokrywę silnika oraz czarne końcówki wydechu z lśniącym wykończeniem.
Po wprowadzeniu nowych odmian gama modelowa 911 Carrera liczy 12 sportowych aut na trzech poziomach mocy. Sprzedaż wersji GTS rozpocznie się w listopadzie br.
Źródło: Porsche
ll/moto.wp.pl