Trwa ładowanie...

Peugeot 308 po liftingu: ulepszyć lwa

Niespełna cztery lata to dziś wystarczająco długo, by odświeżyć model samochodu. Zwłaszcza gdy chodzi o auto tak popularne jak Peugeot 308. Dokonując liftingu, postawiono na elektronikę.

Peugeot 308 po liftingu: ulepszyć lwaŹródło: Materiały prasowe
d3htws1
d3htws1

Druga generacja francuskiego kompaktu ujrzała światło dzienne podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, jesienią 2013 roku, a w 2014 roku samochód uzyskał tytuł Car of the Year. Francuzi uznali, że w przypadku udanego modelu lepiej zrezygnować z rewolucji. Odświeżone 308 otrzymało zmieniony przód. Osłona chłodnicy nawiązuje do modelu 3008, będącego pełnoprawnym przedstawicielem rodziny SUV-ów. Podobnie jest z reflektorami i tylnymi światłami. Światła do jazdy dziennej umieszczono jednak niemal w tym samym miejscu, w którym występowały one w poprzednim wcieleniu modelu 308.

Całość sylwetki Peugeota 308 pozostaje bez większych zmian. Mamy do czynienia z samochodem, który mimo upływu kilku lat wciąż jest proporcjonalny i adekwatny do współczesnych nurtów w projektowaniu nadwozi. Słowem, nie ma się czego wstydzić.

Najważniejszą zmianą we wnętrzu 308 po liftingu jest i-Cocpit. To wprowadzony na szeroką skalę przez Audi system prezentowania danych i interakcji z komputerem pokładowym, który ma ułatwić obsługę samochodowych systemów. Za kierownicą, zamiast klasycznych zegarów, mamy do czynienia z elektronicznym wyświetlaczem, którego treść można dostosować do aktualnych potrzeb. Może wyświetlać zestaw wskaźników albo ograniczyć je do minimum, na rzecz prezentowania wskazówek systemu nawigacji.

Zmiany dotyczą również silników i skrzyń biegów. W odświeżonym Peugeocie 308 pojawił się motor BlueHDi 130 S&S, który będzie mógł być parowany z nową, manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Aż ośmioma biegami dysponuje automatyczna przekładnia powstała z pomocą japońskiej firmy Aisin. Będzie ona występowała w wariancie GT wraz z silnikiem Diesla o mocy 180 KM.

d3htws1

Peugeot stawia również na bezpieczeństwo. Odświeżony 308 to pierwszy model francuskiej marki, w którym występował będzie aktywny tempomat z funkcją zatrzymywania się przed poprzedzającym pojazdem (w autach z automatyczną skrzynią biegów). W przypadku egzemplarzy z manualną skrzynią dolną granicą działania tempomatu będzie 30 km/h. We francuskim kompakcie zastosowano również najnowsze generacje systemów awaryjnego hamowania przy niższych prędkościach czy asystenta jazdy w pasie ruchu. Kamera cofania o kącie widzenia wynoszącym 180 stopni pomoże w bezpiecznym manewrowaniu autem, a ci, którzy nie lubią samodzielnie parkować, będą mogli powierzyć to elektronice.

Nasza redakcja sprawdzi odświeżonego Peugeota 308 z końcem czerwca.

d3htws1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3htws1
Więcej tematów