Peugeot 2008: francuski SUV do miasta
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutował Peugeot 2008. Mały miejski SUV bazuje na modelu 208, natomiast do sprzedaży trafi już latem 2013 r.
Auto produkowane będzie we francuskim Mulhouse. Przy jego konstruowaniu współpracowali specjaliści z różnych stron świata - ma to nadać 2008 międzynarodowy charakter. To, co wyróżnia go z tłumu i nadaje muskularności to wyższa pozycja za kierownicą, opony typu M+S, 17-calowe matowe felgi, wydatne nadkola, czarne zderzaki i ochronne listwy boczne oraz przednie i tylne osłony ze stali nierdzewnej.
We wnętrzu górną część tablicy rozdzielczej pokryto atłasowym materiałem zaś kratki wentylacyjne, dźwignia hamulca postojowego, dolna część kierownicy, gałka zmiany biegów oraz ramki ekranu dotykowego zdobią elementy chromowane. W wyższych poziomach wyposażenia dostępne są dwie wersje konsoli środkowej. Duży nacisk położono na oświetlenia - klimat wnętrza buduje wysoko umieszczony zespół zegarów, które w bogatszych wersjach ozdobione są niebieskim podświetleniem diodowym, zdecydowano się też na montaż panoramicznego dachu z elektrycznie sterowaną zasłoną oraz diodowe podświetlenie kabiny.
Masa crossovera wynosi 1045 kg. Skalibrowano nastawy układu zawieszenia przedniej osi z kolumnami typu pseudo-McPherson, tylnych kół z odkształcalną poprzecznicą, sprężynami i amortyzatorami oraz ustawienia wspomagania układu kierowniczego. W 2008 zastosowanie znalazł system Grip Control, optymalizujący trakcję w warunkach ograniczonej przyczepności. Podczas jazdy w terenie przyda się też 16-centymetrowy prześwit.
Wszystkie wersje 2008 będą wyposażane w systemy ESP, ASR, CDS, EBA oraz EBFD. Podróżnych chronić będzie 6 poduszek powietrznych oraz usługi Peugeot Connect SOS i Peugeot Connect Assistance. Za napęd odpowiadać będą silniki benzynowe o pojemności od 1,2 do 1,6 l (moc od 82 do 130 KM) oraz wysokoprężne o pojemności 1,4 i 1,6 l w kilku wariantach (moc od 68 do 115 KM).
ll/moto.wp.pl