Nissan zdradza szczegóły modelu Pulsar
Nissan przedstawił szczegóły swojego nowego hatchbacka - modelu Pulsar. Marka liczy, że samochód ten wywoła prawdziwą rewolucję w segmencie C.
Cechą charakterystyczną przedniej części nadwozia jest masywna, zintegrowana ze zderzakiem osłona wlotu powietrza. Logo Nissana umieszczono w zwyczajowym dla marki obramowaniu w kształcie litery V, której ramiona rozchylają się ku pokrywie silnika. Projektanci podkreślili łuki nadkoli, zastosowali wyraźne przetłoczenie boczne i przetłoczenie dolne, które dynamicznie unosi się ku tyłowi. Z tyłu znajdziemy lampy w kształcie bumerangu oraz głębokie wcięcie w zderzaku, które obniża krawędź załadunku bagażnika. Atletyczne linie podkreśla imitująca sportowy dyfuzor dolna część zderzaka.
Dzięki dużemu rozstawowi osi (2 700 mm) udało się wygospodarować we wnętrzu sporo miejsca, szczególnie dla pasażerów tylnej kanapy. Mają oni do dyspozycji 692 mm na wysokości kolan. Bagażnik ma pojemność 385 l. Po złożeniu tylnego siedzenia wzrasta ona do 1 395 l. Siedzący z przodu korzystają z 95-milimetrowych podłokietników. W konsoli środkowej umieszczono system informacji i rozrywki NissanConnect oraz przyciski i pokrętła sterujące układem ogrzewania/wentylacji. Wnętrze optycznie powiększa delikatnie wklęsła deska rozdzielcza. Zestaw wskaźników wyposażono w 5-calowy wyświetlacz umieszczony pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem. Można go dopasować do własnych potrzeb - na liście możliwych do wyświetlenia elementów znajdują się wskazówki z nawigacji, porady i ostrzeżenia czy aktualne parametry pojazdu.
Pulsar posiada wiele ciekawych rozwiązań technologicznych, np. system kamer 360 st. umieszczonych na osłonie wlotu powietrza, klapie bagażnika oraz lusterkach bocznych. Stanowi on fundament wielu innych układów wpływających na poprawę bezpieczeństwa, widoczności i wygody - np. elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy pojeździe w martwym polu. Od początku sprzedaży auto będzie dostępne w trzech poziomach wyposażenia - Visia, Acenta oraz Tekna. Wszystkie egzemplarze w standardzie otrzymają klimatyzację, 6 poduszek powietrznych i moduł Bluetooth.
Wśród dostępnych jednostek napędowych znajdziemy jeden motor benzynowy i jeden wysokoprężny. Pierwszy z nich, 1,2 DIG-T generuje moc 115 KM i moment obrotowy 190 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną i pozwala rozwinąć prędkość 100 km/h w czasie 10,7 s, zużywając średnio 5 l/100 km. Dieslowska wersja Pulsara ma pod maską motor 1,5 dCi (110 KM, 260 Nm), spalający w cyklu mieszanym 3,6 l/100 km. Obydwie jednostki mają standardowo wbudowany system Stop/Start. Na początku 2015 r. do oferty dołączy kolejny silnik - benzynowy 1,6 (190 KM) oraz automatyczna skrzynia biegów Xtronic (tylko do 1,2 DIG-T).
Źródło: Nissan
ll/tb, moto.wp.pl