Trwa ładowanie...
20-07-2013 12:36

Mercedes oficjalnie prezentuje Klasę S 63 AMG

Mercedes oficjalnie prezentuje Klasę S 63 AMGŹródło: zdjęcie producenta
d11pw1b
d11pw1b

Mercedes pochwalił się swoją najnowszą limuzyną w topowej wersji AMG. Mecedes-Benz S 63 AMG to prawdziwy arystokrata wśród samochodów, który spędził długie godziny na siłowni.

Jego sercem jest silnik V8 biturbo o mocy 585 KM i potężnym momencie obrotowym wynoszącym 900 Nm. Za sprawą lekkiej konstrukcji opartej na koncepcji AMG Lightweight Performance, nowa generacja Klasy S AMG jest o 100 kg lżejsza od poprzedniej. Do spadku masy przyczyniły się kute obręcze kół, lekki akumulator litowo-jonowy i kompozytowy układ hamulcowy, a także wykorzystanie aluminium do budowy poszycia nadwozia i włókna węglowego do wykonania wnęki koła zapasowego. Dzięki tym rozwiązaniom ciężar tej potężnej ponad 5-metrowej limuzyny udało się zredukować do 1970 kg w wersji z krótkim rozstawem osi i 1995 kg z długim rozstawem. Duża moc i stosunkowo mała masa przyczyniła się do uzyskania przez auto relacji masy do mocy, która wynosi 3,49 kg/KM. Wynik ten w tej klasie samochodów jest na obecna chwilę wzorcem. Oczywiście przekłada się on także na znakomite osiągi.

Nowy S 63 AMG w wersji z napędem na tylne koła przyspiesza do 100 km/h w 4,4 sekundy, jeszcze bardziej imponujący wynik 4 sekund do pierwszej setki uzyskiwany jest przez wersję z napędzanymi czterema kołami. Ta luksusowa limuzyna rozpędza się więc lepiej od Porsche 911 4S również z napędem na wszystkie koła. Wspaniałe osiągi nie są przy tym okupione niewiarygodnie wysokim spalaniem. Należy jednak pamiętać, że zużycie paliwa na poziomie trochę ponad 10 litrów możliwe jest tylko przy spokojnej jeździe. Niska konsumpcja paliwa ucieszy na pewno ekologicznych fascynatów, a także fakt, że silnik spełnia wymogi emisji spalin Euro VI, które maja obowiązywać w 2015 roku. Dla entuzjastów wysokich prędkości niestety zła wiadomość, podobnie jak poprzednik także nowa Klasa S AMG dostała kaganiec w postaci ogranicznika prędkości do 250 km/h.

Z zastosowanych nowinek technicznym warto wymienić sportowy układ wydechowy ze zintegrowanymi klapami, które podczas jazdy w trybie skrzyni biegów "C" (Controlled Efficiency) pozostają zamknięte przez co silnik brzmi dyskretnie i subtelnie. Zmiana trybu na sport lub manual powoduje otwieranie się klap wcześniej co daje efekt w postaci gardłowego, emocjonującego dźwięku widlastej ósemki. Sportowa, 7-biegowa skrzynia z trzema trybami pracy: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport) oraz "M" (Manual) pozwala dostosować charakter jej pracy do indywidualnych wymagań kierowcy. Opcjonalny napęd na cztery koła rozdziela moment obrotowy w stosunku 33 proc. na przednią i 67 proc. na tylną oś. Większa moc kierowana na tylne koła zapewnia właściwą dla modeli AMG dynamikę i przyjemność z jazdy, a przy okazji pozwala uzyskać lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego.

d11pw1b

Nowa Klasa S jest pierwszym na świecie samochodem zdolnym z wyprzedzeniem rozpoznać niedoskonałości nawierzchni. Za pomocą kamery stereoskopowej system Road Surface Scan ocenia stan drogi i w zależności od jej kondycji dobiera ustawienia tłumienia dopasowane do sytuacji. Elektromechaniczny układ kierowniczy AMG z przekładnią o zmiennym przełożeniu w trybie "Comfort" pozwala kierowcy odprężyć się jazdą poprzez zwiększenie siły wspomagania kierownicy, natomiast tryb sport zapewnia bardziej pewne i bezpośrednie połączenie kierownicy z kołami.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wygląd najnowszego wcielenia Mercedesa S Klasy w wersji AMG jest stonowany, subtelny. Niewiele w nim wskazuje na to, że mamy do czynienia z prawdziwym, zawodowym atletą. Od standardowej wersji inny jest przedni pas ze sporymi wlotami powietrza przez, które ten osiłek musi połykać duże hausty powietrza. Z tyłu wyróżnikiem jest zderzak z czarnym dyfuzorem i dwiema podwójnymi kocówkami wydechu. Po bokach chromowane listwy progowe obniżają optycznie karoserię samochodu, a jego potencjał zdradza emblemat "V8 BIUTRBO" na przednim błotniku, wykonany w nowej dla marki typografii. We wnętrzu panuje sportowa atmosfera maszyn AMG i pierwszorzędna jakość klasycznych Mercedesów. Nowe przednie fotele z elektryczną regulacją i podgrzewaniem zapewniają lepsze podparcie, a aksamitna skóra nappa z charakterystyczną perforacją i emblematami AMG podkreśla luksusowy nastrój.

Światowa premiera Mercedesa S63 AMG ma odbyć się podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Jego ceny mają zaczynać się od 679 tysięcy złotych.

d11pw1b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d11pw1b
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj