Trwa ładowanie...
Auto Świat
04-11-2010 16:05

Peugeot 205 Cabrio: Nie tylko dla majsterkowiczów

Peugeot 205 Cabrio: Nie tylko dla majsterkowiczów
d4a2d5u
d4a2d5u

Gdyby wszystkie Peugeoty 205 cabrio wyglądały tak, jak limitowana wersja Roland Garros ze zdjęć, byłoby to jedno z najciekawszych aut tego typu na rynku. Niestety, takie oferty zdarzają się sporadycznie. I nie chodzi nawet o to, że na rynku wtórnym nie ma limitowanych odmian - gorzej, brakuje w ogóle aut godnych zainteresowania.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Choć od debiutu modelu minęło już ponad 20 lat, mały kabriolet Peugeota nadal urzeka wdziękiem i oryginalnym stylem. To ciekawa propozycja zarówno dla młodych osób szukających taniego pojazdu z otwartym dachem, jak i kolekcjonerów inwestujących w youngtimery.

d4a2d5u

205 w wersji kabriolet najlepiej poszukać za granicą. W Polsce oferta jest mocno ograniczona, a stan wielu egzemplarzy pozostawia dużo do życzenia. Na szczęście usunięcie niektórych usterek nie będzie kosztowne - większość części pasuje z popularnych wersji (są tanie i powszechnie dostępne). Poza tym znaczną liczbę napraw da się wykonać we własnym zakresie.

Najlepszym wyborem jest jednostka 1.6 ze starszych wersji GTI, o mocy 115 KM (w cabrio montowana w odmianie CTI). Niestety, w tym wypadku wzrasta ryzyko kupna intensywnie eksploatowanego egzemplarza. Warto zainteresować się także silnikiem 1.4, który występował w różnych wersjach mocy (od 80 do 89 KM) - zapewnia przyzwoitą dynamikę i jest tani w naprawach. Najmniejszy motor 1.1 (60 KM) okazuje się wyraźnie za słaby i nie pasuje do charakteru samochodu.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Kluczowym kryterium oceny 205-tki w wersji kabriolet jest stan blacharki. Nie warto kupować auta, które w dużym stopniu będzie skorodowane, ponieważ doprowadzenie karoserii do dobrego stanu okazuje się kosztowne (drogie części blacharskie). Kolejnym elementem o dużym znaczeniu jest miękki, składany dach. Koszt wymiany samego poszycia u tapicera wynosi ok. 1,5 tys. zł, natomiast zakup w ASO to wydatek kilku tys. zł.

W przypadku 205 trzeba także sprawdzić kondycję tylnej belki, która z uwagi na niewystarczające smarowanie delikatnych łożysk igiełkowych może wymagać regeneracji. Naprawa przedniego zawieszenia jest znacznie tańsza.

d4a2d5u
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4a2d5u
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj