Hyundai Ioniq
Bez skrzyni CVT
W przeciwieństwie do Toyoty, zamiast bezstopniowej skrzyni CVT, Hyundai wyposażył Ioniqa w dwusprzęgłową skrzynię biegów o 6 przełożeniach. Dlatego odczucia podczas jazdy znacznie bardziej przypominają te z tradycyjnych samochodów z napędem spalinowym. Oddawanie mocy jest bezpośrednie, a silnik nie wyje przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu (typowe dla hybryd wyposażonych w skrzynie bezstopniowe).
Warto w tym miejscu jednak zaznaczyć, że w ostatnim Priusie skrzynia Toyoty zmieniła się i to na plus.
Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy Normal, Eco i Sport. W tym ostatnim silnik kręci się nieco wyżej, a układ kierowniczy mocno się usztywnia. W trybie eco jest on naszym zdaniem za mocno wspomagany. Zostaje więc Normal, w którym przejeździliśmy najwięcej kilometrów.