Hyundai Ioniq
Jak jeździ hybryda?
Pod maską hybrydowego Ioniqa kryje się silnik spalinowy GDI o pojemności 1.6 l. i mocy 105 KM. Silnik, podobnie jak w Toyocie Prius, działa w cyklu Atkinsona, czyli przede wszystkim ma gwarantować niskie spalanie, a nie maksymalne osiągi. Wspomagany jest silnikiem elektrycznym o mocy 43,5 KM, a moc całego układu to 141 KM.
Mimo sporej masy - 1370 kg - Ioniq zachowuje się przewidywalnie. Zawieszenie wielowahaczowe zestrojone jest komfortowo, a wnętrze wygodne i przestronne. Pierwsza setka na liczniku pojawia się po 10,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 185 km/h. Zużycie paliwa? Nieco się starając, ale nie będąc zagrożeniem na drodze dla innych użytkowników, udało się nam zejść do 4,5 litra na kilkuset kilometrach (miasto, autostrady, drogi lokalne). Nieźle, choć trzeba przyznać, że Prius jest bardziej oszczędny. W dodatku Japończyk jest w stanie spokojnie ruszyć na prądzie i przejechać tak kilka kilometrów. Układ napędowy Hyundaia jest nieco inaczej skalibrowany i dość trudno o jazdę wyłącznie na układzie elektrycznym - po prostu za szybko włącza się silnik spalinowy.