Ford Focus ST 2,0 TDCi
FunkcjonalnoĆÄ ze sportowÄ nutÄ
None
DĆugo musieliĆmy czekaÄ na godnego konkurenta dla Golfa GTD spoza grupy VAG. W tym roku Ford wreszcie zdecydowaĆ siÄ zaryzykowaÄ i wprowadziĆ na rynek Focusa ST w odmianie wysokoprÄĆŒnej. Podobnie jak najgroĆșniejszy rywal, ma dwulitrowy silnik diesla, napÄd na przedniÄ oĆ oraz usportowiony wzglÄdem podstawowej wersji wyglÄ d. Zachowuje przy tym przyzwoity poziom funkcjonalnoĆci i wygody codziennego uĆŒytkowania. Cena? W tym przypadku doĆÄ wysoka.
* ILE WART JEST TWĂJ SAMOCHĂD? MOĆ»ESZ SIÄ ĆATWO PRZEKONAÄ *
Na wprowadzenie usportowionej wersji wysokoprÄĆŒnej zdecydowano siÄ dopiero przy okazji liftingu. ST TDCi oparty zatem zostaĆ na znacznie bardziej atrakcyjnym opakowaniu naznaczonym wieloma dynamicznymi akcentami. Z daleka trudno rozpoznaÄ, czy pod maskÄ
drzemie 250-konny motor benzynowy, czy moĆŒe agregat zasilany olejem napÄdowym. Niemniej, caĆoĆÄ prezentuje siÄ wyjÄ
tkowo okazale. JuĆŒ z daleka w oczy rzucajÄ
siÄ potÄĆŒne, 19-calowe obrÄcze ze stopĂłw lekkich (w standardzie 18 cali) oraz wydatny grill o strukturze plastra miodu. CaĆoĆci dopeĆniajÄ
biksenonowe ĆwiatĆa, dyfuzor pod tylnym zderzakiem z nietypowym zwieĆczeniem ukĆadu wydechowego, a takĆŒe dyskretne emblematy ST.