Trwa ładowanie...

Ducati Hypermotard 698 Mono to wzorzec supermoto z nową jednocylindrówką

Nowy silnik Ducati debiutuje w nowej maszynie marki. Podwójna premiera z Włoch zachwyci wszystkich miłośników supermoto i wielbicieli wyrafinowanych rozwiązań technicznych.

Ducati Hypermotard 698 MonoDucati Hypermotard 698 MonoŹródło: Materiały prasowe, fot: marco campelli
d1d9cfe
d1d9cfe

Hypermotard 698 Mono to motocykl stworzony przede wszystkim po to, by dawać radość z jazdy. Mechaniczne uosobienie dobrej zabawy i technicznego wyrafinowania zaczerpniętego w dużej mierze ze świata modeli Panigale.

Główną atrakcją jest nowa jednostka Superquadro Mono. Producent twierdzi, że jest to najbardziej wyrafinowany jednocylindrowy silnik, jaki kiedykolwiek trafił do drogowego jednośladu. 

Generuje 77,5 KM mocy i kręci się do 10 250 obr/min. Bazą do jego stworzenia była dwucylindrówka z modelu 1299 Panigale, z której odziedziczył tłok o średnicy 116 mm, komorę spalania, tytanowe zawory dolotowe i stalowe zawory wydechowe oraz rozrząd desmodromiczny.

Silnik Ducati Superquadro Mono Materiały prasowe
Silnik Ducati Superquadro MonoŹródło: Materiały prasowe, fot: GDS

Jednostka o pojemności 659 cm3 może współpracować z opcjonalnym, torowym wydechem Termignoni pozwalającym zwiększyć moc do 85 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada z kolej sześciostopniowa skrzynia manualna z quickshifterem. Wyróżnikiem jest też wydłużone pierwsze przełożenie sprawdzające się w najciaśniejszych nawrotach.

d1d9cfe

Wyjątkowa zwinność jest też wynikiem niskiej masy — Hypermotard 698 Mono waży tylko 151 kg. To efekt zastosowania sztywnej ramy kratownicowej, lekkich felg i tarcz hamulcowych oraz przemyślanej konstrukcji.

Ducati Hypermotard 698 Mono Materiały prasowe
Ducati Hypermotard 698 MonoŹródło: Materiały prasowe, fot: marco campelli

Duże znaczenie z perspektywy jeźdźca ma też zawieszenie oparte na w pełni regulowanym widelcu Marzocchi o średnicy 45 mm oraz dwustronnym wahaczu z regulowanym tylnym amortyzatorem. W konstrukcji zastosowano 17-calowe koła ubrane w opony Pirelli Diablo Rosso.

Układ hamulcowy oparto z kolei na podzespołach Brembo. Przednie tarcze mają 330 mm średnicy, a tylne 240 mm. Standardem jest też radialny zacisk M4.32.

d1d9cfe

Szybkiej jeździe sprzyja jednak nie tylko mechanika, ale i elektronika. Standardem są systemy wspomagające kierowcę w wielu sytuacjach. To m.in. ABS Cornering, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control czy Ducati Power Launch. Ich działanie różni się w zależności od wybranego trybu jazdy. Do wyboru są cztery: Sport, Urban, Road i Wet.

Co ciekawe, Ducati zamierza oferować Hypermotarda 698 także w słabszym, 43,5-konnym wydaniu na prawo jazdy kat. A2. Ceny i dostępność poszczególnych wariantów poznamy już niebawem. Sprzedaż ma bowiem ruszyć w styczniu 2024 roku.

Źródło: Andrea Sottana Studio GDS, Materiały prasowe
Ducati Hypermotard 698 Mono
d1d9cfe
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1d9cfe
Więcej tematów