Audi modernizuje rodzinę A1
Pięć lat po wprowadzeniu na rynek obecnej rodziny A1 Audi zmodernizowało te modele. Zmieniono zarówno stylistykę zewnętrzną pojazdu, jak i jego wnętrze.
Za napęd odpowiada sześć silników, które są nowe lub unowocześnione. W ofercie debiutują jednostki 3-cylindrowe 1,0 TFSI i 1,4 TDI. W całej gamie spalanie udało się zmniejszyć nawet o 10 proc., zaś moc silników waha się między 90 do 192 KM. Niezależnie od wybranego motoru za przenoszenie siły napędowej może być odpowiedzialna 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic. Od nowa zaprojektowano elektromechaniczne wsparcie układu kierowniczego. Wraz z rosnącą prędkością zmienia się jego oddziaływanie. Dodatkowo sposób jego pracy można zaprogramować za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.
Dzięki nowym liniom wyposażeniowym design i sport można nadać swojemu egzemplarzowi bardziej indywidualnego charakteru. Dostępne są również inne linie i pakiety, w tym nowość - active kit. Podkreśla on miejski charakter A1. Ofertę infotainment zorientowano na potrzeby młodych klientów. Jej ukoronowaniem jest nawigacja MMI Navigation plus i system Audi Connect z telefonem pokładowym i możliwością korzystania z usług online oraz punktu dostępu hotspot.
Auto ma bardziej sportowy przebieg linii, natomiast długość wzrosła o 2 cm do 3,98 m. Na życzenie łuk dachu (A1) lub jego kopuła (A1 Sportback) mogą być polakierowane na inny, kontrastowy kolor. We wnętrzu znalazły się delikatnie chromowane listwy ozdobne. Nabywcy będą mogli wybrać z szerokiej palety pakietów wyposażeniowych oraz różnych form indywidualizacji (np. kolorowych nawiewów czy folii dekoracyjnych na karoserii).
Audi S1 i S1 Sportback z silnikiem 2,0 TFSI (231 KM, 370 Nm) i stałym napędem na cztery koła quattro reprezentują sportową gałąź rodziny modelowej. Pierwszy z nich rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,8 s a drugi - w 5,9 s. Podwozia o sportowej charakterystyce sprawiają, że są one bardziej zwrotne, zaś z zewnątrz pojazdy wyróżniają się zmodyfikowanymi spojlerami przednimi i tylnymi oraz czterema końcówkami rur układu wydechowego.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl