Odcinek kwalifikacyjny przed Rajdem Janner - rundą otwierającą sezon Rajdowych Mistrzostw Europy 2015 padł łupem załogi LOTOS Rally Team. Na pierwszej w tym roku próbie, wytyczonej w okolicy Freistadt, mistrzowie Polski Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran wywalczyli najlepszy czas i dzięki temu jako pierwsi będą mogli wybrać pozycję startową przed poniedziałkowymi odcinkami.
Po nocnych opadach śniegu diametralnie zmieniły się warunki na drogach austriackiego regionu Muhlviertel, więc w ruch poszły wąskie zimowe opony z kolcami. W tych niesamowicie trudnych warunkach załoga LOTOS Rally Team pokazała, że jest szybka nie tylko na asfalcie i szutrze, ale także na śniegu i lodzie.
Zawodnicy przez dwa dni będą rywalizować na 18 odcinkach specjalnych o łącznej długości 240 km. Pierwszy z nich rusza już w poniedziałek, 5 stycznia już o 7:56.
Kajetan Kajetanowicz:
- Bardzo się cieszę z tego, że nie zapomnieliśmy jak się jeździ po śniegu. Trudno nie być zadowolonym gdy wygrywa się odcinek o tak zmiennej przyczepności. Udowodniliśmy, że także na tej nawierzchni mamy dobre wyczucie. Jazda w takich warunkach musi być bardzo płynna, bo trakcja zmienia się z zakrętu na zakręt. Niesamowicie istotne w tym rajdzie będą nie tylko dobór opon i utrzymywanie linii jazdy, lecz także czytanie drogi i znajdowanie przyczepności. Przed nami niełatwe zadanie, a trudność tego rajdu podnosi fakt, że notatki przygotowywaliśmy w innych warunkach niż te, które obecnie panują w Austrii. Bardzo ważna będzie pierwsza pętla rajdu. Jesteśmy gotowi podjąć to wyzwanie, nie lekceważąc przy tym wielu szybkich i doświadczonych zawodników startujących w tym rajdzie, którzy potrafią szybko pojechać na śniegu. Postaramy się znaleźć idealny kompromis między rozważną jazdą a maksymalnym tempem.
Jarek Baran:
- Odcinki specjalne i układ trasy są niemal identyczne jak przed rokiem. Ponieważ jest to rajd zimowy, to co roku warunki na drodze są inne, a dodatkowo zmieniają się niemal ciągle podczas całych zawodów. W nocy spadło sporo mokrego śniegu i dziś drogi wyglądają zupełnie inaczej niż podczas zapoznania. W takich warunkach, trzeba się liczyć z tym, że nie wszystkie nasze informacje będą aktualne. Poza doborem opon, to może się okazać największym wyzwaniem w tym rajdzie.