Trwa ładowanie...
13-03-2015 15:16

Zwycięski Mercedes SLS AMG GT3 na oponach Dunlopa

Zwycięski Mercedes SLS AMG GT3 na oponach DunlopaŹródło: Szymon Jasina
d2zfosl
d2zfosl

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie na stoisku Dunlopa można zobaczyć wyścigowego Mercedesa SLS AMG GT3. To właśnie ten model, startujący na oponach Sport Maxx, wygrał 24-godzinny wyścig na torze Nurburgring.

Sukces w wyścigach wymaga trzech składowych – dobrego zespołu, szybkiego samochodu i ogumienia, które pozwoli wykorzystać ich potencjał. Nic zatem dziwnego, że równie ważne, jak zbudowanie auta, jest stworzenie jak najlepszych opon. Efekt takiej współpracy można było zobaczyć podczas 24-godzinnego wyścigu na słynnym niemieckim torze Nurburgring. W zawodach tych po raz pierwszy wygrał Mercedes ze swoim modelem SLS AMG GT3, a było to możliwe dzięki stworzonym specjalnie do tego celu oponom Dunlop Sport Maxx.

Firma oponiarska uczestniczyła w tworzeniu tego samochodu od samego początku. To pierwszy przypadek, kiedy producent opon został partnerem technicznym AMG Customer Sports. Na czym polega dostosowanie ogumienia do konkretnego wyścigu? Jego mieszanka została dobrana tak, aby jak najlepiej sprawować się w modelu SLS AMG GT3 na nawierzchni niemieckiego toru, zapewniając lepszą przyczepność i większą siłę hamowania. To właśnie opony Dunlopa okazały się kluczowym elementem niezbędnym do sukcesu podczas jednego z najtrudniejszych i najbardziej wymagających wyścigów na świecie.

Nurburgring to wyjątkowy tor – jego północna pętla (Nordschleife) to ponad 20 km różnego rodzaju asfaltu, który stanowi wyzwanie dla kierowców i opon. Wąska nitka ciągnąca się przez las ma 33 zakręty w lewo i 40 w prawo, a także długie proste i spore różnice wysokości. Wszystko to spowodowało, że kierowcy nazywają Nurburgring „Zielonym Piekłem”, a zwycięstwo w organizowanym tam wyścigu długodystansowym to wyjątkowe osiągnięcie.

(fot. Szymon Jasina)
Źródło: (fot. Szymon Jasina)

Wygrana w niemieckich zawodach jest też wyjątkowa z innego powodu. Reguły umożliwiają otwartą konkurencję pomiędzy producentami opon, gdyż nie wymaga się tam standaryzacji, jak na przykład w Formule 1, gdzie jest tylko jeden dostawca ogumienia. Z tego powodu firmy oponiarskie cały czas udoskonalają swoje produkty i mogą testować nowe rozwiązania, które później przekładają się na opony drogowe. Wygrana w wyścigu wcale nie oznacza końca pracy, a Dunlop nadal pracuje nad tym, aby powtórzyć sukces.

d2zfosl

– AMG jest dla Dunlopa ważnym partnerem, z którym dzielimy zamiłowanie do wyjątkowych osiągów i trwałości – powiedział James Bailey, dyrektor marketingu i komunikacji Dunlop Motosport w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. – Nasza ścisła współpraca pozwoliła osiągnąć sukces w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring w 2013 roku, dlatego mamy nadzieję na kolejne wspólne starty i zwycięstwa w przyszłości. Z dumą prezentujemy spektakularny samochód, który opowiada historię naszej współpracy i wspólne ambicje.

Mercedes SLS AMG GT3 to samochód wyścigowy przygotowany według specyfikacji FIA. Posiada on nisko położony środek ciężkości, świetną aerodynamikę i osadzony w aluminiowej ramie silnik V8 o pojemności 6,3 l. Jego moc przenoszona jest za pośrednictwem 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni. To właśnie do charakterystyki tego auta dopasowani opony Dunlop Sport Maxx i dzięki ich idealnej współpracy udało się osiągnąć sukces.

d2zfosl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zfosl
Więcej tematów