Zwolnienia pracowników w zespole Renault
Zmiany techniczne, które wejdą w życie w nowym sezonie mistrzostw świata Formuły 1, zmusiły szefów francuskiego teamu Renault do ograniczenia zatrudnienia wśród służb technicznych i w laboratoriach zespołu.
Trwają negocjacje z grupą 100 pracowników, a dotyczą dobrowolnego ich odejścia z pracy, albo przymusowego zwolnienia, jeśli strony nie dojdą do porozumienia.
Problem ten dotyczy przede wszystkim osób zatrudnionych w dziale pracującym nad aerodynamiką, która od tego roku przestanie odgrywać większą rolę w wyścigach Formuły 1.
Zgodnie z nowym regulaminem bolidy nie będą zawierać elementów aerodynamicznych, które odgrywały dość istotną rolę w poprzednich sezonach i dawały często cenne ułamki sekund kierowcom.
Ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny wymusił na zespołach obniżenie kosztów utrzymania. Trudnodostępne testy pojazdów w specjalnych tunelach aerodynamicznych stanowiły dotychczas znaczącą część budżetów ekip.
Ubiegłoroczne MŚ Formuły 1 Renault zakończył na czwartym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, natomiast piąty wśród kierowców był dwukrotny mistrz świata (2005-06) Hiszpan Fernando Alonso, a dwunasty Brazylijczyk Nelson Piquet junior.