Związkowcy z Opla: "Nie idźcie drogą Forda!"
Działania te polegają na zamknięciu trzech fabryk na Starym Kontynencie i redukcji zatrudnienia o 5 700 miejsc pracy. Restrukturyzacja jest jednak niezbędna, gdyż prognozy są bardzo złe - producenci spodziewają się gigantycznych strat na rynku europejskim w ciągu najbliższych kilku lat poprzez spadek popytu do poziomu nienotowanego od niemal dwóch dekad.
General Motors przewiduje, że w tym roku w Europie osunięcia osiągną poziom 1,5 - 1,8 mld USD. Potwierdzają to wyniki za III kwartał - straty wzrosły do 487 mln USD względem 292 mln USD w 2011 r.
Plany Opla zawierają ograniczenie wydatków w latach 2013 - 2015 w Europie o 500 mln USD, zaś jeszcze w tym roku koszty stałe GM mają być niższe o 300 mln USD. W ramach restrukturyzacji spodziewana jest redukcja zatrudnienia o 2 600 pracowników oraz zamknięcie w 2016 r. fabryki w Bochum.
Źródło: Wirtualny Nowy Przemysł
ll/moto.wp.pl