Zużywają 1/3 paliwa i są dwa razy bardziej eko. Raport pokazał zalety motocykli

Jazda na motocyklu kojarzy się z hobby i przyjemnością. Ma jednak wiele faktycznych zalet – można ominąć korki czy łatwiej zaparkować. Oxford Economics postanowiło podejść do tematu bardziej ekonomicznie i przedstawiło raport pokazujący, dlaczego jazda jednośladem się opłaca.

Motocykliści wydają dużo mniej na paliwoMotocykle są bardziej ekonomiczne niż auta
Źródło zdjęć: © Getty Images | Cavan Images
Szymon Jasina

Wzięto pod uwagę Europę i tym, co najważniejsze dla samych kierowców jest porównanie kosztów. Według raportu jazda motocyklem jest zdecydowanie tańsza niż w przypadku samochodu. Czytamy, że kierowcy aut średnio rocznie wydają na paliwo 1435 euro (ponad 6,6 tys. zł). W przypadku motocyklistów jest to blisko 3 razy mniej – 545 euro (2,5 tys. zł). Warto pamiętać, że w przypadku motocykli jest to też bardziej zróżnicowane – w końcu modele z silnikami 125 cm3 zużywają dużo mniej paliwa niż największe maszyny.

Zachęcanie do przesiadki na motocykle powinno być też celem ekologów. Średnia emisja CO2 jednośladów wynosi 99 g/km, natomiast w przypadku samochodów jest to ponad dwa razy więcej – 210 g/km. Co więcej, 62 proc. motocykli w Europie stanowią te z silnikami poniżej 250 cm3 i w ich przypadku średnia emisja dwutlenku węgla to 62 g/km. Dodatkowo to właśnie mniejsze motocykle są tymi, na których jeżdżą nie pasjonaci, a zwykli kierowcy.

Raport Oxford Economics dotyczył też gospodarki związanej z motocyklami. W Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii przemysł motocyklowy zapewnia 389 tys. miejsc pracy i sama produkcja generuje 21,4 mld euro PKB w tych państwach.

Przypatrzono się nawet sportowi. W 2019 r. na 12 wyścigów MotoGP odbywających się w Europie przybyło łącznie 1,8 mln widzów, a na wszystkie wyścigi motocyklowe 5 mln osób. Co też zapewnia miejsca pracy i jest ogromnym biznesem.

Choć szczególnie w polskim klimacie trudno wielu osobom porzucić całkowicie samochód, to jednak - jak wynika z raportu Oxford Economics - zakup taniego jednośladu może się opłacać. Wyda się zdecydowanie mniej na paliwo, dojedzie szybciej do celu, w większości dużych miast zaparkuje za darmo i jeszcze wszystko to będzie mniej uciążliwe dla środowiska.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła