Zrodzony z pasji - Zagato Diatto Ottovu
|
|
| --- | Do tradycji salonu w Genewie należą premiery konceptów najznamienitszych firm karoseryjnych. Od lat prymat w tej dziedzinie wiodą Włosi, prawdziwi spece od samochodowej „haute-couture”.
Na tegorocznym 77 Geneva Motor Show jednym z najpiękniejszych eksponatów wystawy będzie z pewnością Zagato Diatto Ottovu. Okazją do jego stworzenia było przypomnienie mało znanej włoskiej marki Diatto. Jej tradycje sięgają 1835 roku, pierwszy samochód powstał w 1905 roku. Od tamtego czasu Diatto kooperował ściśle z Zagato przy tworzeniu nowych konstrukcji. W 1921 roku włoski stylista zaprojektował ultralekkie, aerodynamiczne nadwozie samochodu wyścigowego Diatto 25 4DS. Później firma współpracowała z braćmi Maserati, którzy budowali dla Diatto samochody wyścigowe. Współpracowali z nią także Tazio Nuvolari i Ettore Bugatti. W 1926 roku przerwała budowę samochodów wyścigowych, co przyczyniło się do powstania marki Maserati. Ostatni samochód zaprojektowany przez Zagato dla Diatto został wyprodukowany 85 lat temu. Nowy koncept Zagato również korzysta z silnika V8 od Maserati, jednak na potrzeby projektu został on zmodyfikowany miedzy innymi przez dodanie turbosprężarki. Pomysł stworzenia Diatto Ottovu wyszedł od
dwóch kolekcjonerów, którzy zlecili Zagato stworzenie auta godnie upamiętniającego historyczną i nieco już zapomnianą markę Diatto.
Jak widać Zagato wywiązał się z powierzonego zadania i stworzył kolejne przepiękne włoskie auto, które na stałe zapisze się w historii motoryzacji. Nawet jeśli powstanie tylko w jednym egzemplarzu. Ile za niego zapłacono? Wystarczająco dużo, aby Zagato zbudował pojazd od podstaw. I to jaki?!
Źródło: Zagato, informacja: Mototarget