Trwa ładowanie...
31-12-2014 12:23

Zobacz oficjalną wyścigówkę Wielkiej Orkiestry. Wystartuje w Dubaju

dx6ja5q
dx6ja5q

Maciek Dreszer, młody kierowca wyścigowy, weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju w barwach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zawody odbędą się od 8 do 10 stycznia, czyli tuż przez 23. finałem WOŚP. Jego samochód oraz kask w całości oklejone są symbolami Orkiestry. Maciej, jeśli wygra, przeznaczy swoją nagrodę oraz puchar na rzecz WOŚP.

Jurek Owsiak oddelegował młodego kierowcę na ten wyścig, podpisał jego kask i dał mu tradycyjnego kopniaka na szczęście w zawodach. Na miejscu – czyli pod siedzibą fundacji – pokazano samochód wyścigowy w barwach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który symbolicznie ruszył z piskiem opon na zawody w Dubaju.

– To nie pierwszy raz kiedy włączamy się w Wielką Orkiestrę, ale tym razem chce pojechać po zwycięstwo w Dubaju, żeby na oczach całego świata pokazać ideę WOŚP, może nawet pochwalić się nią wśród moich kolegów kierowców, ponieważ jestem z niej dumny – powiedział Maciej Dreszer.

(fot. mat. prasowy)
Źródło: (fot. mat. prasowy)

– Nasza 300-konna wyścigówka Toyota GT 86 obklejona jest od opon po dach w barwy Wielkiej Orkiestry, tak jak i mój kask. Mam nadzieję, że to wysłanie przez Jurka Owsiaka i jego podpis na moim kasku przyniosą mi szczęście w zawodach, a Wielkiej Orkiestrze dodatkowe pieniądze i puchar do zlicytowania. W tym roku mam więc podwójną motywację, żeby wygrać – dodał Dreszer.

(fot. mat. prasowy)
Źródło: (fot. mat. prasowy)

– Zarówno Maciek, jak i Jurek Owsiak będą pracować dla wspólnego dobra dzień i noc i to dosłownie – powiedział Marian Dreszer, ojciec oraz menadżer Maćka. – 24-godzinny wyścig w Dubaju to kapitalna okazja, żeby pochwalić się naszym polskim fenomenem wielkich serc całemu światu. W środowisku międzynarodowym my Polacy dajemy się poznać nie tylko jako tytani pracy, solidni i zdyscyplinowani, ale również włączający serce gdziekolwiek jest to możliwe, nawet w czasie zawodów sportowych. Pamiętam kilka przypadków w czasie wyścigów kiedy Maciek poratował swoich kolegów, ale również rywali użyczając im sprzętu lub części do dalszej jazdy. W takich momentach widać, że wszędzie tam gdzie są ludzie wielkich serc udaje się sięgnąć chmur.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Maciej Dreszer urodził się 27 marca 1996 roku w Tarnowie. W roku 2012 w swoje 16 urodziny zdał na torze Poznań egzamin na licencję kierowcy wyścigowego. Kariera Maćka rozpoczęła się od startu w pucharze Kia Lotos Race oraz udziału w prestiżowych wyścigach Volkswagen Castrol Cup 2013, rozgrywanych na torach całej Europy, m.in. Hungaroringu (Węgry), Lausitzringu (Niemcy), Red Bull Ringu (Austria), Slovakia Ringu (Słowacja) i w Brnie (Czechy). Maciek rywalizował ze starszymi i bardziej doświadczonymi zawodnikami, odnosząc swoje pierwsze sukcesy. W czerwcu 2012 roku otrzymał puchar fair play, który za sportową postawę przyznał mu prowadzący w wyścigach Kia Lotos Race kierowca – Zbigniew Łacisz. Trzy miesiące później, startując w jesiennej edycji Wyścigowego Pucharu Polski w Poznaniu, Maciek stanął na podium – zajmując II miejsce. Jesienią 2013 został zwycięzcą I Eko Rajdu XL i ma prawo do używania tytułu Master
of Eco Driving 2013.

dx6ja5q

W lutym 2014 roku niemiecka grupa Doerr Motorsport poszukująca młodych talentów zaprosiła Macieja do udziału w prestiżowych wyścigach międzynarodowych. To jedna z największych stajni wyścigowych w Europie, która w sezonie wystawiła 8 samochodów wyścigowych, między innymi najnowszy model McLarena, BMW Z4 GTR oraz Toyotę GT86 w wersji pucharowej. Tym ostatnim samochodem Maciej odniósł pierwsze sukcesy w Pucharze Toyoty na najsłynniejszym i zarazem najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie, zwanym Zielonym Piekłem – Nürburgringu. Kilkakrotnie stawał tam na podium. Trenuje pod opieką wielokrotnego mistrza Polski Jakuba Golca.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Ciekawostką jest fakt, że Maciek jest pierwszym Polakiem oraz najmłodszym kierowcą wyścigowym w historii Nürburgringu. W dniu pierwszego wyścigu, 29 marca 2014, miał 18 lat i 2 dni. Wcześniej najmłodszym zawodnikiem na torze był Niemiec Marcel Manthey, który w dniu swojego startu miał 19 lat i 48 dni. Maciej przeszedł zatem do historii tego najsłynniejszego toru wyścigowego i światowego motosportu. W dodatku Maciek jest pierwszym Polakiem, który stanął na Nürburgringu na najwyższym podium.

Szczegóły jego rywalizacji w Dubaju można znaleźć na:
http://www.24hseries.com/24h-dubai

MAK, moto.wp.pl

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj