Znika kolejna amerykańska marka
Mercury stanie się kolejną ofiarą kryzysu. Marka może zniknąć z rynku w bardzo krótkim czasie. Co ciekawe, pierwsze pogłoski o tym, iż Ford nie utrzyma marki Mercury pojawiły się już w 1998 r.
Tym samym, samochody te dołączą do grona amerykańskich marek, które nie wytrzymały rynkowej konkurencji. Samochody takich firm jak Oldsmobile, Plymouth, Pontiac, Saturn, Hummer, a niedługo również Mercury, będą stanowiły jedynie dziedzictwo amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego.
Mercury powstał w 1938 roku, a w czasach swojej największej świetności produkował ponad 0,5 mln pojazdów rocznie. W 2009 produkcja wyniosła 99,299 sztuk. Liczby mówią same za siebie. Mercury stanowił ogniwo łączące pospolitego Forda z bardziej luksusowym Lincolnem. Większość aktualnie oferowanych modeli, stanowi wariację na temat pojazdów znanych z gamy Forda. Już niedługo dojdzie do sytuacji, w której gama samochodów ze znaczkiem Mercury skurczy się do zaledwie dwóch modeli: sedana Milan i SUV-a Mariner.
Decyzja o likwidacji marki Mercury ma ponoć poparcie kierownictwa Forda. Nie wiadomo kiedy dokładnie to nastąpi, jednak Auto Week sugeruje, że jest to tylko kwestia odpowiedniego dialogu z dilerami. Najprawdopodobniej proces likwidacji Mercury zakończy się do 2012.