Znamy ceny nowego Passata
Premiera modelu Volkswagen Passat nowej generacji była jedną z głównych atrakcji rozpoczęcia tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Czy samochód okaże się tańszy od poprzednika?
Nasuwający skojarzenia z luksusową limuzyną Phaeton, która niedawno również poddana została zmianom modernizacyjnym, VW Passat w kolejnym wcieleniu zyskał jeszcze na jakości, komforcie, bezpieczeństwu i oferuje więcej systemów wspomagających pracę kierowcy, przez co jeszcze bardziej zbliżył się do najwyższego segmentu samochodów, nie opuszczając przy tym cenowo klasy średniej.
Nowy Passat, dostępny w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline w wyniku optymalizacji wyposażenia, oferuje klientom obecnie dużo więcej niż kiedykolwiek za taką samą cenę - podkreśla niemiecka marka. Do seryjnego wyposażenia wersji podstawowej Trendline w modelach z silnikami wysokoprężnymi z turbosprężarką należy na przykład system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii (rekuperacja). W przypadku najmniejszego silnika benzynowego systemy te mogą być zamawiane jako opcja.
Oprócz trzech linii wyposażenia Passat i Passat Variant oferowany będzie także w wersji Exclusive. Model ten stworzony przez Volkswagen R GmbH opiera się na wyposażeniu Highline i dysponuje dodatkowo między innymi 18-calowymi kołami ze stopu metali lekkich (Vicenza), wysokiej jakości skórzanymi siedzeniami z kontrastowymi szwami i obszyciami, aplikacjami z drewna oraz listwami w progach z podświetlonym logo Volkswagen Exclusive.
Gama modelu VW Passat nowej generacji obejmować będzie następujące jednostki napędowe:
SILNIKI BENZYNOWE
- 1.4 TSI (90kW/122 KM)
- 1.8 TSI (118kW/160 KM)
- 2.0 TSI (155kW/211 KM)
- 3.6 V6 (220kW/300 KM)
SILNIKI DIESLA
- 1.6 TDI (77kW/105 KM)
- 2.0 TDI/2.0 BlueTDI (103kW/140 KM)
- 2.0 TDI (125kW/170 KM)
Ponadto przygotowano również konstrukcję przystosowaną do zasilania gazem ziemnym 1.4 EcoFuel (110 kW/150 KM) oraz 1.4 TSI MultiFuel (118kW/160 KM), który jest przygotowany do spalania nawet 85% etanolu.
Na rodzimym rynku niemieckim premierę rynkową nowego VW Passata zaplanowano na 12 listopada. Nad Renem ceny modelu w wersji limuzyna rozpoczynają się od 24 425 EUR; dla porównania, poprzednik był oferowany w cenie od 25 100 EUR, co daje różnicę rzędu 675 EUR. Nowy Passat Variant to natomiast wydatek od 25 425 EUR w górę.
W Polsce najtańszy VW Passat obecnej jeszcze generacji ma cenę katalogową ustaloną na poziomie od 79 990 zł (limuzyna) oraz 85 490 zł (kombi).