Znaczny wzrost sprzedaży Porsche
W lipcu 2013 r. Porsche sprzedało 13 700 samochodów, czyli o 11 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Łącznie od stycznia na zakup aut marki zdecydowało się 95 000 klientów, 17 proc. więcej niż przed rokiem.
Ze wspomnianych 13 700 sztuk 2 285 egzemplarzy to modele cabrio - zarówno Boxster jak i 911 Carrera. - Dzięki wynikom z pierwszego półrocza mamy doskonały start w drugą połowę roku. Co więcej, zamierzamy kontynuować ofensywę naszych produktów. Zarówno klienci, jak i fani marki będą zadowoleni z premier, jakie dla nich przygotowaliśmy na koniec 2013 r. - powiedział członek zarządu Porsche, Bernhard Maier.
Największym rynkiem zbytu zostały Stany Zjednoczone, na który trafiło 3 820 sztuk (wzrost o 36 proc.), zaś najpopularniejszym modelem marki na świecie jest Cayenne, na którego zakup zdecydowało się 7 086 klientów. Popularnością cieszył się również Cayman - 1 378 egzemplarzy.
W całej Europie sprzedano w lipcu 4 489 (spadek o 1 proc.) a od początku roku 30 205 samochodów (wzrost o 2 proc.), z czego na Niemcy przypadło odpowiednio 1 872 (wzrost o 10 proc.) i 13 295 egzemplarzy (wzrost o 18 proc.). Do klientów z krajów Ameryki Łacińskiej i Południowej trafiło w lipcu 4 367 aut (wzrost o 31 proc.) a od stycznia - 29 312 (wzrost o 30 proc.). W Chinach sprzedano w lipcu 3 065 samochodów (wzrost o 4 proc.) zaś od początku roku - 21 388 sztuk (wzrost o 17 proc.).
Źródło: Porsche
ll/moto.wp.pl