Zmodernizowany Lexus GS wjeżdża na polski rynek
Lexus zmodernizował swojego sportowego sedana - model GS. Samochód będzie dostępny w Polsce w trzech wersjach - dwóch hybrydowych (GS 300h i GS 450h) i jednej benzynowej - GS 200t.
Styliści zdecydowali się na bardziej agresywny przód z charakterystyczną dla marki osłoną chłodnicy w kształcie wrzeciona oraz trzyelementowymi lampami. W środku z kolei znajdziemy zmodernizowany zdalny sterownik dotykowy, który współpracuje z wyświetlaczem multimedialnym o przekątnej 12,3 cala. 3-strefowy układ klimatyzacji posiada funkcję oczyszczania powietrza oraz dostosowania trybu pracy dmuchawy, która jest połączona z ustawieniami trybu jazdy Drive Mode Select.
Flagowa odmiana GS 450h generuje moc 345 KM. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 5,9 s i rozpędzenie się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to 5,9 l/100 km, zaś poziom emisji CO2 wynosi 137 g/km. Słabsza wersja hybrydowa dysponuje mocą 223 KM, przyspieszenie do "setki" trwa 9,2 s, prędkościomierz zatrzymuje się na wartości 190 km/h a zużycie paliwa to 4,7 l/100 km. W przypadku odmiany 200t jest to odpowiednio 245 KM, 7,3 s i 7,9 l/100 km.
Auto charakteryzuje się większą sztywnością nadwozia, którą udało się uzyskać dzięki szerszemu zastosowaniu klejenia strukturalnego, zgrzewania wielopunktowego, spawania laserowego i laserowego spawania śrubowego. Nowy GS w podstawowej wersji będzie posiadał takie elementy poprawiające bezpieczeństwo jak układ elektronicznego wspomagania hamowania czy system stabilizacji toru jazdy.
Ceny GS 200t będą się rozpoczynać od 199 600 zł, GS 300h - 212 800 zł, zaś GS 450h - 275 000 zł. Oferta będzie obejmować cztery poziomy wyposażenia dla każdego z modeli (Elite, Elegance, F Sport i Prestige).
Źródło: Lexus
ll