Ze sportowym duchem - Mitsubishi Lancer

Obraz
Obraz

Lancer Sports Sedan został zaprojektowany w studiu projektanckim Mitsubishi Motors Europe w Trebur niedaleko Frankfurtu. Wóz jest stylistycznie spokrewniony z modelami Concept-Sportback i Concept-X, które również stylizowano w Europie.

Opływowe nadwozie, długa maska, krótkie zwisy, duży rozstaw kół, charakterystyczna osłona chłodnicy w stylu „myśliwca” oraz głęboko osadzone „oczy” nadają nowego znaczenia pojęciu sportowego sedana.

Obraz

Temat ten, doskonale współgrający z inspirującą filozofią designerską Mitsubishi znaną jako „japońska nowoczesność”, przywodzi również na myśl sportową historię modelu Lancer liczącą już 35 lat, począwszy od oryginalnego Lancera 1600 GSR z 1973 roku, który w latach siedemdziesiątych zwyciężał w licznych długodystansowych wyścigach w Afryce i Australii, poprzez „gorącego” Lancera EX 2000 Turbo z 1980 roku oraz na obecnej generacji Lancera Evolution skończywszy.

Lancer Sports Sedan będzie się sukcesywnie pojawiać się na poszczególnych rynkach począwszy od końca 2007 roku. Podstawowa wersja będzie napędzana 110-konnym silnikiem 1.5 DOHC MIVEC. Dla ambitniejszych kierowców przygotowano wariant o pojemności 1,8 litra, który oferuje 144 KM.

Obraz

Na zwolenników oszczędności będzie czekał dostarczony przez Volkswagena silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM. Klasą samą dla siebie będzie Lancer Evolution. Napęd na wszystkie koła oraz turbodoładowany silnik 2.0 uczynią z niego prawdziwego pogromcę szos.

W zależności od silnika, powyższe modele będą wyposażone w 5- i 6-biegowe przekładnie manualne, przekładnię CVT, 4-biegowy automat lub 6-biegową przekładnię zautomatyzowaną.

W 2008 roku do Lancera Sports Sedan i Lancera Evolution, dołączy 5-drzwiowy Lancer Sportback. Profil samochodu nawiązujący do coupe powinien w szczególności spodobać się europejskim kierowcom, gustującym w autach typu hatchback.

Niezależnie od typu nadwozia i silnika pod maską Lancer może stać się doskonałą alternatywą dla klientów szukających samochodu o ponadczasowej sylwetce, bezkompromisowej dynamice, niezawodności i dobrym stosunku ceny do jakości.

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro