Zakończenie przebudowy Ronda Grzegórzeckiego
Czwartkowe otwarcie przebudowanego Ronda Grzegórzeckiego w Krakowie zakończyło realizację kontraktu "Krakowski Transport Miejski - Infrastruktura Szybkiego Tramwaju". Koszt kontraktu realizowanego przez konsorcjum Budimex-Dromex SA- PeBeKa SA to prawie 278 mln złotych.
Rondo Grzegórzeckiego oddano do użytku dwa tygodnie przed terminem po prawie sześciu miesiącach prac (ruszyły 1 marca 2008). W ramach modernizacji wymieniono sieć wodną, kanalizacją, gazową, ciepłowniczą i teletechniczną w rejonie tarczy ronda, wymieniono torowisko w jego obszarze. Zmieniono układ drogowy (nowe rondo ma układ turbinowy) dodano nowe jezdnie dzięki czemu zwiększy się jego przepustowość z ok. 3 tys. pojazdów na godzinę do 6 tys.
Władze Krakowa myślą już o modernizacji dalszej części trasy z regionu Ronda Mogilskiego do Rybitw (Golikówki).
"Sądzę, że w budżecie na rok 2009 r. zostaną uruchomione fundusze, aby ruszyły prace przy modernizacji drogi w tamtym kierunku włącznie z estakadą nad ulicą Nowohucką i tramwaju na Golikówkę. Chcielibyśmy, aby inwestycja ta została zakończona do roku 2011" - powiedział prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Jak dodał, zmodernizowane rondo tak zaprojektowano, aby w przyszłości bez problemu nad nim poprowadzić estakadę. Nie wiadomo jednak, kiedy taka inwestycja ruszy.
Samochody będą mogły bez przeszkód przejeżdżać przez Rondo Grzegórzeckiego od północy w nocy z czwartku na piątek (ruch transportu publicznego uruchomiono już wcześniej).
W ramach kontraktu "Krakowski Transport Miejski - Infrastruktura Szybkiego Tramwaju" oprócz modernizacji Ronda Grzegórzeckiego, przebudowano Rondo Mogilskie, ulicę i torowisko w al. Powstania Warszawskiego, pętlę tramwajową przy ul. Kamiennej.