Trwa ładowanie...
d1n48ni
14-06-2007 06:06

Zadecyduje dr Hartstein

d1n48ni
d1n48ni

Zniszczenia monocoque’u w bolidzie Roberta Kubicy są tak poważne, że nie zostanie już użyty podczas wyścigu. Jeżeli w ogóle, to tylko w czasie testów.

- To wspaniale, że Robert czuje się gotowy do wyścigu i nie doświadcza żadnych następstw powypadkowych - powiedział Mario Theissen, szef BMW Saubera. - Ostatnie słowo należy jednak do głównego inspektora medycznego FIA. Zbada on Roberta w czwartek w Indianapolis. Jesteśmy przygotowani na wypadek, gdyby Robert nie mógł startować, ale oczywiście, wszyscy mamy nadzieję, że to on zasiądzie w samochodzie. Mój idealny scenariusz dla nas wszystkich byłby taki, że Robert zaliczy udany wyścig i wszyscy szybko zostawimy za sobą incydent w Montrealu.

Funkcję delegata medycznego FIA pełni Amerykanin, dr Gary Hartstein. To on zbada dzisiaj Roberta Kubicę w Indianapolis i podejmie decyzję, czy dopuścić polskiego kierowcę do startu w United States Grand Prix. BMW Sauber musi podać nazwiska zawodników do godziny 16.00. W 2005 roku Hartstein zastąpił Sida Watkinsa na najważniejszym medycznym stanowisku w FIA. Hartstein, profesor anestezjologii, pochodzi ze Staten Island w stanie Nowy Jork. Ukończył University of Rochester, potem studiował w Liege. Obecnie mieszka w Belgii i jest żonaty z Belgijką. W 1989 roku Hartstein zainteresował się wyścigami, oglądając w telewizji F1 w Spa.

Już w niedzielę w Montrealu, BMW Sauber rozpoczął prace nad budową nowego samochodu dla Roberta Kubicy. Wykorzystane zostało rezerwowe nadwozie F1.07/03, przywiezione na Grand Prix Kanady. Pechowy F1.07/07 wróci do Hinwil. - Zbadamy monocoque i spróbujemy zrozumieć tak dużo, jak będzie to możliwe na temat wypadku - mówi Mario Theissen. - Przeprowadzimy szczegółowe badania uszkodzeń, by stwierdzić, czy nie ma głębszych pęknięć w materiale. Podczas testów zderzeniowych nie da się wykonać symulacji tak mocnego uderzenia, jak w Kanadzie. Profil uszkodzeń zapewni nam informacje, które będą wykorzystane w przyszłości do poprawy konstrukcji monocoque’u. Zniszczenia są tak poważne, że F1.07/07 nie zostanie już użyty podczas wyścigu. Jeżeli w ogóle uda się go zreperować, wykorzystamy go w czasie testów.

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj