Zadecyduje dr Hartstein
Zniszczenia monocoque’u w bolidzie Roberta Kubicy są tak poważne, że nie zostanie już użyty podczas wyścigu. Jeżeli w ogóle, to tylko w czasie testów.
- To wspaniale, że Robert czuje się gotowy do wyścigu i nie doświadcza żadnych następstw powypadkowych - powiedział Mario Theissen, szef BMW Saubera. - Ostatnie słowo należy jednak do głównego inspektora medycznego FIA. Zbada on Roberta w czwartek w Indianapolis. Jesteśmy przygotowani na wypadek, gdyby Robert nie mógł startować, ale oczywiście, wszyscy mamy nadzieję, że to on zasiądzie w samochodzie. Mój idealny scenariusz dla nas wszystkich byłby taki, że Robert zaliczy udany wyścig i wszyscy szybko zostawimy za sobą incydent w Montrealu.
Funkcję delegata medycznego FIA pełni Amerykanin, dr Gary Hartstein. To on zbada dzisiaj Roberta Kubicę w Indianapolis i podejmie decyzję, czy dopuścić polskiego kierowcę do startu w United States Grand Prix. BMW Sauber musi podać nazwiska zawodników do godziny 16.00. W 2005 roku Hartstein zastąpił Sida Watkinsa na najważniejszym medycznym stanowisku w FIA. Hartstein, profesor anestezjologii, pochodzi ze Staten Island w stanie Nowy Jork. Ukończył University of Rochester, potem studiował w Liege. Obecnie mieszka w Belgii i jest żonaty z Belgijką. W 1989 roku Hartstein zainteresował się wyścigami, oglądając w telewizji F1 w Spa.
Już w niedzielę w Montrealu, BMW Sauber rozpoczął prace nad budową nowego samochodu dla Roberta Kubicy. Wykorzystane zostało rezerwowe nadwozie F1.07/03, przywiezione na Grand Prix Kanady. Pechowy F1.07/07 wróci do Hinwil. - Zbadamy monocoque i spróbujemy zrozumieć tak dużo, jak będzie to możliwe na temat wypadku - mówi Mario Theissen. - Przeprowadzimy szczegółowe badania uszkodzeń, by stwierdzić, czy nie ma głębszych pęknięć w materiale. Podczas testów zderzeniowych nie da się wykonać symulacji tak mocnego uderzenia, jak w Kanadzie. Profil uszkodzeń zapewni nam informacje, które będą wykorzystane w przyszłości do poprawy konstrukcji monocoque’u. Zniszczenia są tak poważne, że F1.07/07 nie zostanie już użyty podczas wyścigu. Jeżeli w ogóle uda się go zreperować, wykorzystamy go w czasie testów.