Trwa ładowanie...
26-03-2009 13:01

Zabrakło nowych samochodów

Zabrakło nowych samochodów
d1u6y09
d1u6y09

U dealerów brakuje nowych, małych aut, eksperci są zgodni - winni są sąsiedzi zza miedzy.

Specjaliści nie mają wątpliwości, że to "wina" naszych zachodnich sąsiadów. W Niemczech zapanował prawdziwy boom na małe i tanie auta. To rezultat wprowadzonego przez rząd programu promującego z dopłatą (2,5 tys. EUR) zakup nowego auta przy przekazaniu do złomowania starego. I nagle okazało się, że importerzy mają problemy z zaopatrzeniem salonów w małe pojazdy - czytamy w "Pulsie Biznesu".

- W salonach mamy tylko pojedyncze sztuki modelu Aygo. Są kłopoty z jego zamawianiem w czeskiej fabryce. Producent woli wysyłać ten model do Niemiec, gdyż tam ceny są wyższe od naszych o około 30%. Ponadto niemiecki klient korzysta z dopłat nakręcających popyt - tłumaczy w dzienniku Witold Nowicki, dyrektor handlowy Toyota Motor Poland.

Według niego, nieco mniejsze problemy są z modelem Yaris. Firma ma go w ofercie, ale mogą być problemy z jego dostępnością u niektórych dilerów. Sytuacja potrwa jeszcze dwa miesiące. - Dopóki nie wyczerpie się pula 600 tys. aut, których złomowanie w Niemczech zostało objęte dopłatami - mówi w "PB" przedstawiciel Toyoty.

Z podobnymi problemami jak Toyota boryka się też Renault. Chodzi o model Twingo. Wg Grzegorza Zalewskiego, szefa polskiego oddziału spółki, na odbiór dziś zamówionego auta trzeba poczekać aż do czerwca. - Fabryka Renault w Słowenii produkuje już 24 godziny na dobę. Wszystko na pniu jest kupowane nie tylko przez Niemców, ale też Słowaków, bo tam także wprowadzono dopłaty - zaznacza w "Pulsie Biznesu" Grzegorz Zalewski.

d1u6y09

Także do czerwca trzeba poczekać ma odbiór Dacii. Auta z grupy Renault produkowane w Rumunii sprzedają się obecnie w Niemczech jak ciepłe bułeczki. Liczba zamówień do końca lutego (jak podał Samar za rumuńską prasą) przekroczyła 30 tys. sztuk. W ubiegłym roku łączna sprzedaż wyniosła tu 25 tys. sztuk.

Opóźnień w dostawach nie ma natomiast w przypadku Renault Clio. - W Europie kilka fabryk produkuje to auto i mimo zwiększonego popytu wciąż mają wolne moce produkcyjne - zapewnia Grzegorz Zalewski.

Źródło: [

]( http://wnp.pl )

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj