Zabójcze pedały gazu
Samoblokujące się pedały gazu w autach Toyoty były jedną z największych awarii w historii światowej motoryzacji. Według rady bezpieczeństwa drogowego w Stanach Zjednoczonych - NHTSA, na skutek defektu śmierć mogło ponieść znacznie więcej ofiar niż dotąd przypuszczano.
Zdaniem NHTSA w ciągu ostatnich dziesięciu lat, bo na tyle szacowane jest występowanie awarii do czasu wykrycia usterki przez Toyotę, na skutek awarii życie mogło stracić nawet 89 osób. Dotychczasowe raporty mówiły o 52 ofiarach.
NHTSA przestudiowało wszystkie przypadki i skargi złożone przez właścicieli felernych modeli Toyoty. W 6200 z nich stwierdzono przyczyny zgodne z charakterystycznymi objawami defektu pedału gazu - niekontrolowane przyspieszenie samochodu mimo prób hamowania. Obok 89 ofiar śmiertelnych, stwierdzono także 57 osób rannych.
Przypomnijmy, że w wyniku tej awarii Toyota została zmuszona do serwisowania 8 mln samochodów. W USA japońska marka z tego powodu zapłaciła także karę w wysokości 16,4 mln Dolarów.