Trwa ładowanie...
16-04-2009 21:19

Zabawka dla twardziela - Porsche 911 GT3 Cup

Zabawka dla twardziela - Porsche 911 GT3 Cup
d39vxfq
d39vxfq

Szybkie, jadowite i prestiżowe – zwykło się mawiać o Porsche. Firma dokłada starań, by utwierdzać klientów w przekonaniu, że kupują wyjątkowe pojazdy. Jednym z chwytów marketingowych jest udział w sporcie motorowym. Z myślą o rywalizacji na torach powstało ekstremalne Porsche 911 GT3 Cup.

Z zewnątrz nic nie zapowiada jadu sączącego się z każdego otworu karoserii. Ot, zwykła 911-stka z potężnym spojlerem, nietypowymi kołami oraz krzykliwymi nalepkami. Koneserom motoryzacji wystarczy tylko jeden rzut oka by stwierdzić, że śnieżnobiałe Porsche jest dziksze nawet od piekielnie mocnej wersji GT2.

d39vxfq

Do napędu bolidu posłużył 6-cylindrowy bokser. Z 3,6 litra pojemności skokowej udało się wycisnąć 420 KM oraz 420 Nm. Bez pomocy turbosprężarki, warto dodać, co oznacza, że ostra jazda wymaga z utrzymywania wskazówki obrotomierza praktycznie przy końcu skali, który znajduje się przy 8400 obr./min. O nieprzeciętnych możliwościach pucharowego Porsche informuje ryk wyścigowego układu wydechowego, który kończy się po środku tylnego zderzaka efektowną końcówką.

Karoserię samochodu obłożono efektownymi spojlerami oraz masywnymi zderzakami. Elementy nie służą poprawie prezencji, tylko zapewnieniu maszynie odpowiedniego docisku, który wypracowano w trakcie długich badań w tunelu aerodynamicznym.

W pełnym wykorzystaniu potencjału jednostki napędowej pomaga też wyczynowe zawieszenie. Regulowane amortyzatory Sachs, podwójne sprężyny, stabilizatory oraz możliwość pełnego ustawiania geometrii gwarantuje, że doświadczony kierowca będzie w stanie dostosować zachowanie Porsche do własnych potrzeb.

Wnętrze w niczym nie przypomina seryjnego odpowiednika. W miejscu wygodnego siedzenia pojawił się twardy kubełek. Zamiast skórzanej tapicerki jest chłodna klatka bezpieczeństwa. Miękko pracujące sprzęgło ustąpiło miejsca topornemu, trójtarczowemu odpowiednikowi, zaś zamiast zsynchronizowanej skrzyni biegów jest sekwencyjna, która pozwala na zmiany przełożeń bez zdejmowania nogi z gazu. Modyfikacje obniżyły masę samochodu do 1130 kilogramów. To masa zbliżona do Skody Fabii. Jednak Porsche ma 420 KM, co pozwala uzyskiwać 100 km/h po 4 sekundach od startu, a na najdłuższych prostych toru przekraczać 300 km/h.

Porsche planuje wyprodukowanie 265 wyścigówek, które w przyszłym roku będzie można podziwiać na większości torów świata. Pierwsze trafią w ręce szczęśliwych kierowców już w marcu 2008 roku.

Łukasz Szewczyk

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj